تشکیلات خودگردان علیه مقامات صهیونیست شرکت کننده در تظاهرات شهرک‌سازی شکایت می‌کند

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تصمیم ده‌ها وزیر صهیونیست و عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای مشارکت در یک راهپیمایی در کرانه باختری با هدف گسترش شهرک‌سازی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم خود برای شکایت علیه این وزرا به نهادهای بین‌المللی خبر داد.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری «سما»، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد که این مشارکت وزرا و نمایندگان صهیونیست در راهپیمایی برنامه ریزی شده امروز (دوشنبه) را که با هدف تقویت شهرک سازی برگزار می‌شود، بسیار خطرناک می‌داند.
در این بیانیه آمده است: این راهپیمایی شهرک سازی یک تشدید خطرناک تنش و تحریک ملت فلسطین است که در راستای فراخوان‌های تحریک آمیز جناح راست و فاشیست اسرائیل برای تعمیق و توسعه شهرک سازی صورت می‌گیرد.
این وزارتخانه در ادامه نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام بر وضعیت در صحنه درگیری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها هشدار داد.
وزارت خارجه فلسطین همچنین اعلام کرد: این راهپیمایی تحریک آمیز استعماری را دنبال کرده و با کارشناسان حقوقی بهترین راه‌های قانونی برای مقابله با آن از جمله شکایت به شورای امنیت، شورای حقوق بشر، کمیسیون دائمی تحقیق سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی مربوطه را بررسی خواهیم کرد.
این بیانیه پس از آن صادر شد که رسانه‌های عبری یکشنبه شب اعلام کردند که ۲۷ وزیر و عضو کنست آماده مشارکت در یک راهپیمایی در کرانه باختری طی امروز دوشنبه هستند.
طبق گزارش این رسانه‌ها، این راهپیمایی قرار است که از مقابل ایست بازرسی «زعتره» آغاز شود و مشارکت کنندگان به سمت کانون شهرکی تخلیه شده «اویتار» در «جبل صبیح» در جنوب نابلس حرکت کنند.
این راهپیمایی با هدف توسعه شهرک سازی در کرانه باختری و سکونت مجدد در کانون شهرکی اویتار برگزار خواهد شد.
این وزارتخانه همچنین در بیانیه‌ای دیگری در واکنش به تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جلب حمایت اپوزیسیون این رژیم با هدف تشدید تنش در جبهه‌های مختلف نسبت به عواقب هرگونه تجاوز نظامی قریب الوقوع اسرائیل به ملت فلسطین در نوار غزه هشدار داد.
در این بیانیه آمده است: نتانیاهو معتقد است که تجاوز نظامی به نوار غزه ناجی سیاسی او خواهد بود و به واسطه آن حمایت مخالفان خود را به دست خواهد آورد و باعث تضعیف یا حتی توقف کمپین مخالفان علیه خود خواهد شد.
وزارت خارجه فلسطین نسبت به اقدامات احتمالی نتانیاهو پس از پایان اعیاد یهودی هشدار داد و خواستار اتخاذ یک موضع بین‌المللی پیشگیرانه برای جلوگیری از جنایت‌های برنامه ریزی شده صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌های بی‌گناه شد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x