اخبار سیاسی ۴ فروردین؛ توضیحاتی درباره ساعت کاری/اولین نمازجمعه ۱۴۰۲

«ساعت کاری ادارات»، «اعتراضات فرانسه»، «اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۲» و… از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در روز چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲ بود.
به گزارش نخ نیوز، در پی حضور سفیر عربستان در مراسم نوروز سفارت کشورمان در تاجیکستان، محمد تقی صابری فیر سفیر ایران در تاجیکستان با انتشار توییتی نوشت: روابط ایران و ‎ عربستان سعودی به عنوان دو کشور تاثیرگذار و مهم جهان اسلام در منطقه غرب آسیا می تواند زمینه ساز ایجاد روندی جدید و نقشی افزاینده در خدمت به منافع کشورها و ملت‌های منطقه باشد.
همچنین در پی گسترش اعتراضات در فرانسه و انتشار اخباری مبنی بر اینکه معترضان فرانسوی شهرداری «بوردو» را به آتش کشیده و آتش‌نشانان به معترضان پیوسته‌اند، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توییتی خطاب به دولت فرانسه نوشت: آنان که باد می‌کارند، طوفان درو می‌کنند. ما از تخریب و آشوب حمایت نمی‌کنیم، اما می‌گوییم؛ به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید و از خشونت‌ علیه آنان بپرهیزید.
معاون سازمان و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای هم درباره مهمترین اقدام سال ۱۴۰۱ این پژوهشگاه توضیح داد و گفت: پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای منشا اصلی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در صنعت هسته‌ای کشور است، که نتایج پژوهش‌های آن می‌تواند اثرات مثبت و مهمی در جامعه داشته باشد.
سید امیرحسین فقهی افزود: مهمترین اقدام سال ۱۴۰۱ تدوین سند راهبردی توسعه پژوهش مبتنی بر سند راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران با استفاده از اسناد بالادستی است. این سند پژوهش منسجم و با قابلیت بازبینی در سال‌های آتی است. از این پس تمام فعالیت‌های پژوهشگاه بر مبنای سند توسعه پژوهش خواهد بود. 
****
وضعیت ساعات کاری ادارات و مدارس در ماه مبارک رمضان هم موضوعی بود که سخنگوی دولت به آن پرداخت و  تأکید کرد که تمامی مسائل مرتبط با تعیین ساعت کار در ماه مبارک رمضان در مصوبه انتهای سال گذشته هیأت وزیران در نظر گرفته شده است.
علی بهادری جهرمی گفت: ساعت کار کلیه ادارات به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح، با مسئولیت و هماهنگی مدیران مجموعه‌ها و به نحوی که خدمت‌رسانی به عموم مراجعین و مردم با خللی مواجه نشود، مشخص می‌شود.
همچنین با توجه به مخالفت نمایندگان با تمدید اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در سال آینده، این ابهام در بخشی از بدنه جامعه به وجود آمده که آیا اجرای این قانون در سال آینده متوقف می‌شود یا اینکه همچنان قابل اجراست؟ گزارش نخ نیوز در این باره را می توانید اینجا بخوانید.
****
اولین نماز جمعه تهران در سال ۱۴۰۲ در دانشگاه تهران و با حضور نمازگزاران تهران به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی برگزار شد.
امام جمعه موقت تهران در بخشی از خطبه های دوم، انقلاب اسلامی را یک تغییر و تحول عظیم جهانی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی خواند وتاکید کرد: در ماه رمضان هم باید تغییر کنیم. یکی از تغییرات، انتظار فرج آقاست که خود یک مکتب است، دوم  قرائت قرآن در این ماه و سوم دعا کردن است. باید تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
****
مهمترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ اول سال ۱۴۰۲ از جمله «تایید لایحه بودجه ۱۴۰۲»، «برگزاری دادگاه متهم اصلی پیرفلک»، «صدور احکام متهمان حمله به شاهچراغ» و … را نیز می توانید در این گزارش بخوانید.
رییس سازمان زندان ها هم در گفت وگویی درباره فلسفه و اهداف مجازات توضیح داد و گفت: بخشی از مجازات برای تنبیه و بخشی از آن عبرت برای دیگران است. مهمترین هدف برای مجازات حبس، اصلاح و تربیت است و  زندانی باید در مسیر اصلاحات تربیتی قرار بگیرد. اگر مجازات حبس خاصیت اصلاحی و تربیتی خود را از دست دهد آنجاست که می‌گویند زندان کارکرد خود را از دست داده است.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x