ناوالنی: در سلول انفرادی هستم

ناوالنی گفت، مقام‌های زندان وی را به دلیل نقض قوانین و پس از آنکه سعی داشت تا هم سلولی‌هایش را برای تشکیل یک اتحادیه تجاری تشویق کند، به سلول انفرادی انداخته‌اند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از آنکه به نقض آزادی مشروط، کلاه‌برداری و اهانت به دادگاه متهم شد، باید ۱۱ سال و نیم در حبس باشد.
وی می‌گوید تمامی این اتهامات به عنوان بهانه‌ای برای زندانی کردنش و با هدف به حاشیه راندن او از عرصه سیاست ایجاد شده و همگی ساختگی است.
این منتقد و مخالف ۴۶ ساله روس که در سال ۲۰۲۱ از سفر درمانی از آلمان بازگشت بلافاصله دستگیر شد. بر اساس یکسری از شواهد و مدارک ادعا شده عاملان روس می‌خواستند او را با عامل اعصاب نوویچوک از پای در بیاورند اما مقام‌های مسکو این اتهام را رد می‌کنند.
روز دوشنبه وی همچنین در توئیتی اعلام کرد که در ابتدا برای سه روز در یک سلول انفرادی بوده که خیلی برایش کوچک بود.
همچنین گزارش شده که ناوالنی در زندان IK-۶ نزدیک “ولادیمیر” در ۲۵۰ کیلومتری شرق مسکو نگهداری می‌شود.
ناوالنی همچنین در توئیتش نوشت: این سلول انفرادی یک لانه بتونی ۲.۵ در ۳ متری است. بیشتر اوقات حضور در آنجا غیر قابل تحمل است چون سرد و مرطوب است. آب روی زمین است طوریکه انگار در ساحل دریا هستم! پنجره سلول خیلی کوچک است و دیوارها به قدری ضخیم هستند که هیچ هوایی در جریان نیست. و حتی تارعنکبوت‌های دیوارها هم تکان نمی‌خورند.
منتقد کرملین همچنین نوشت: هیچ تهویه‌ای وجود ندارد. شب هنگام وقتی دراز می‌کشم انگار ماهی کنار ساحل هستم. در ساعت پنج صبح آنها زیرانداز و پالشت را می‌برند و تخت خواب را بلند می‌کنند. ساعت ۹ صبح، تخت خواب را دوباره به حالت اول بر می‌گردانند و زیرانداز را می‌آورند. یک میز و صندلی آهنی، یک روشویی، یک سوراخ روی دیوار و دو دوربین در سقف تعبیه شده است.
ناوالنی همچنین ادامه داد: قرار بود سپتامبر با خویشاوندانم دیدار کنم اما چنین قراری برای آنهایی که در سلول انفرادی هستند، وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا