پورشه: در حال بررسی همکاری هیجان‌انگیز با اپل در صنعت خودرو

مدیرعامل پورشه در کنفرانس سالانه‌ی این خودروسازی آلمانی اعلام کرده که در حال بررسی همکاری بیشتر با اپل در صنعت خودرو است.

تاکنون، اپل از تأیید ساخت خودرو خودران امنتاع ورزیده؛ اما شایعات و گزارش‌های مربوط به خودروی اپل با ادعاهای نزدیک‌ شدن به تولید نهایی این محصول در حال افزایش است. دراین‌میان، مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، هفته‌ی گذشته در گزارشی اعلام کرد که غول دنیای فناوری با شرایط ایدئال در پروژه تایتان (خودروی خودران/الکتریکی) فاصله‌ی زیادی دارد و برای رسیدن به هدف عرضه وسایل نقلیه در سال ۲۰۲۵، باید هرچه سریع‌تر اوضاع را بهبود دهد.

شواهد نشان می‌دهد که اپل بارها با شرکت‌های مختلف در تماس بوده و تلاش کرده است شریکی مشابه فاکسکان برای پروژه وسایل نقلیه خود پیدا کند؛ اما همواره در این زمینه ناکام بوده است. حال، در جدیدترین مورد، به‌ نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها در حال مذاکره با پورشه برای ایجاد شراکتی در این زمینه هستند.

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در کنفرانس سالانه این شرکت اعلام کرده که درباره‌ی پروژه‌های مشترک هیجان‌انگیز با اپل بحث کرده است. بااین‌حال، وی خاطرنشان می‌کند که هنوز تصمیم قاطعانه‌ای در این زمینه گرفته نشده و بحث‌ها در مراحل اولیه است. همچنین مشخص نیست که این همکاری در چه زمینه‌ای خواهد بود؛ اما به‌ظاهر پورشه می‌تواند همان شریکی باشد که اپل برای برون‌سپاری تولید وسایل نقلیه به آن احتیاج دارد.

بلوم می‌گوید که پورشه و اپل از گذشته روابط نزدیکی با یکدیگر داشته و از قرار معلوم مدیران پورشه اواخر سال گذشته به ایالات متحده آمریکا سفر کرده‌اند تا در مورد پروژه‌های مشترک با اپل مذاکره کنند. مدیرعامل پورشه می‌افزاید:

ما از قبل پلتفرم اپل کارپلی را داریم و آن را گسترش خواهیم داد. پورشه در سالیان اخیر همکاری نزدیکی با اپل داشته است تا تعداد فزاینده‌ای از تجربیات را فارغ از کارپلی با ویژگی‌هایی ارائه دهد که با سیستم‌های سرگرمی خودروها ادغام می‌شوند. برای مثال، یک برنامه بومی اپل موزیک و یک برنامه پادکست اپل که با دستیار صوتی پورشه کار می‌کند.

جالب است بدانید که اپل در سال ۲۰۲۰ دکتر مانفرد هارر، نائب‌رئیس بخش کاین و مدیر توسعه‌ی شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده بود. البته هارر، تنها فرد مهمی نبود که از پورشه به اپل منتقل می‌شد؛ زیرا در سال ۲۰۱۶، اپل الکساندر هیتزینگر، مدیر اتومبیل‌رانی پورشه را نیز استخدام کرد.

گفتنی است که پورشه زیر مجموعه‌ای از فولکس واگن محسوب می‌شود. گروه فولکس‌واگن از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش محسوب می‌شود. غول صنعت خودرو، وسایل نقلیه‌ با برندهای آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، اسکانیا، اشکودا، MAN و فولکس‌واگن به ‌فروش می‌رساند؛ نام‌های بزرگی که این خودروساز را به یکی از غنی‌ترین و باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا تبدیل کرده است.

افزون‌براین، در سال‌های گذشته زمزمه‌هایی نیز از همکاری اپل با فولکس‌واگن برای رقابت همه‌جانبه با تسلا شنیده می‌شد و بنابراین، پورشه می‌تواند تلاقی این همکاری بزرگ باشد. به‌هرحال، باید صبر کنیم و ببینیم که در نهایت سرنوشت این همکاری به کجا ختم خواهد شد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x