بیش از ۶۰ درصد از آلمانی‌ها خواستار استعفای وزیر دفاع هستند

براساس یک نظرسنجی تازه منتشر شده در روزنامه بیلد، تقریبا دو سوم از آلمانی‌ها خواستار استعفای کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان هستند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نظرسنجی جدید “موسسه پاسخ‌های اجتماعی جدید” (INSA) نشان داد که ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که لامبرشت باید از سمت خود به عنوان وزیر دفاع کناره‌گیری کند. تنها ۱۵ درصد از آنها گفتند که خواستار باقیماندن لامبرشت در سمتش هستند و تنها ۹ درصد عملکرد وی را مثبت ارزیابی کردند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۹ درصد از آلمانی‌ها عملکرد لامبرشت به عنوان وزیر دفاع را تایید نمی‌کنند.
در این نظرسنجی به طور کلی ۱۰۰۱ تن شرکت داشتند.
وزیر دفاع آلمان به خاطر نحوه مدیریت سیاست دفاعی این کشور و همچنین به خاطر پیام سال نو میلادی‌اش که در آن به درگیری‌ها در اوکراین اشاره داشت، مورد انتقاد قرار گرفته است.
فردریش مرز و مارکوس زودر، رهبران محافظه‌کار آلمان ضمن انتقاد از لامبرشت تاکید کردند، هر دقیقه که کابینه اولاف شولتس، صدراعظم آلمان این وزیر دفاع را نگه‌ می‌دارد، بیشتر به شهرت و اعتبار این کشور آسیب می‌زند.
این در حالی است که وولفگانگ بوچنر، یکی از سخنگویان صدراعظم آلمان هفته گذشته اعلام کرد که شولتس به رغم درخواست‌ها برای برکناری لامبرشت، همچنان به وی اعتماد و اطمینان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا