وزنیاک: استیو جابز مهندس خوبی نبود؛ پس مهارت‌های ارتباطی آموخت

استیو وزنیاک در مصاحبه‌ای جدید ادعا کرد که استیو جابز در ابتدا به‌اندازه‌ی کافی در بازاریابی و ارتباطات مهارت نداشت و مجبور بود این مهارت را یاد بگیرد؛ چراکه مهندس خوبی هم نبود.

استیو جابز، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران سابق اپل، به‌خاطر اجراهای مسلط و افسانه‌ای خود در رویدادهای ویژه‌ی این شرکت شناخته شده است. او غالباً به‌عنوان فردی ماهر در برقراری ارتباط و فروشنده‌ای بزرگ تحسین می‌شد. بااین‌حال به‌گزارش appleinsider، استیو وزنیاک، یکی از دیگر بنیان‌گذاران اپل، ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد که استیو جابز همیشه هم فردی مسلط برای برگزاری رویدادها نبود.

وزنیاک در این مصاحبه گفت که جابز مهندس کامپیوتر ماهری نبود و برای جبران آن مهارت‌های ارتباطی‌اش را تقویت کرد:

جابز اصول بازاریابی زیادی را آموخت؛ چراکه در‌زمینه‌ی مهندسی و سخت‌افزار و نرم‌افزار واقعاً توانایی نداشت. او برای مهم جلوه‌دادن نقش خود، نیاز داشت تا در زمینه‌های دیگری مهارت پیدا کند.

استیو وزنیاک سال ۲۰۲۱ نیز درباره‌ی تغییر شخصیت جابز از فردی خوش‌گذران به فردی جدی، صحبت‌هایی کرده بود. او در تکمیل اظهاراتش، بخش مهمی از این روند تغییر را تقویت مهارت‌های ارتباطی جابز در جهت منافع شرکت عنوان کرد:

جابز درنهایت توانست به‌عنوان اصلی‌ترین فرد در اپل برای برقراری ارتباطات و گرفتن تصمیمات عملکرد موفقی داشته باشد. مهارت جابز به ارتقای اپل در تولید محصولاتی مشتری‌پسند مانند آیفون کمک شایانی کرد.

بیل گیتس نیز در سال ۲۰۲۰، به سخنوری استیو جابز اعتراف کرد و گفت که به او بسیار حسادت می‌ورزد. گیتس حتی در صحبت‌هایش، جابز را در الهام‌بخشیدن به مشتریان و کارمندان اپل «نابغه» نامید.

در این مصاحبه‌، وزنیاک مهارت جابز را با شرکت‌کنندگان برنامه‌ی تلویزیونی «Unicorn Hunters» مقایسه کرد و فقدان مهارت‌های ارتباطی برخی از کارآفرینان شرکت‌کننده در این برنامه را تعجب‌آور خواند:

در این نمایش تلویزیونی، بسیاری از کارآفرینان بی‌نظم‌و‌ترتیب و با لکنت زبان صحبت می‌کنند. آنان با این کار خودشان را می‌بازند و قطعاً در ملاقات با سرمایه‌گذاران نیز پیشنهاد‌های مناسبی دریافت نمی‌کنند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x