ارتش آمریکا ۱۵۰۰ سرباز به سوریه و عراق می‌فرستد

ارتش آمریکا در حال آماده شدن برای اعزام ۱۵۰۰ سرباز به پایگاه‌های نظامی خود مستقر در سوریه و عراق است که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه مورد حملات قرار گرفته‌اند.
به گزارش نخ نیوز، این لشکرکشی آمریکا به منطقه در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها مدعی‌ هستند این اقدام در چارچوب «عملیات تصمیم ذاتی» ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی واشنگتن انجام می‌گیرد که از سال ۲۰۱۴ برای به اصطلاح مبارزه با داعش در خاورمیانه شکل گرفته‌است.
شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا ادعا کرده که اعزام این سربازان ارتش آمریکا به منطقه «به عنوان بخشی از عملیات نظامی برای شکست داعش انجام می‌شود».
این شبکه تاکید کرد: «۱۵۰۰ سرباز از گارد ملی ارتش نیوجرسی در عراق و سوریه مستقر خواهند شد.»
در اوایل مارس ۲۰۱۷، آمریکا ۴۰۰ تفنگدار دریایی را به منظور به اصطلاح حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در نبرد بازپس گیری شهر رقه، پایگاه سابق داعش در سوریه، به این کشور اعزام کرد.
سنای آمریکا در ۷ دسامبر لایحه‌ای را که سناتور جمهوری خواه رند پل برای خروج ارتش آمریکا از سوریه ارائه کرده بود، رد کرد. ۸۴ نماینده به آن رای مخالف و تنها ۱۳ نماینده به آن رای موافق دادند. میچ مک کانل که رهبر جمهوری خواهان در سنا محسوب می‌شود، گفت که تصویب این قانون «هدیه‌ای به ایران و شبکه حامی آن» خواهد بود.
در همین حال، فعال وسام العکیدی، یکی از ساکنان حومه استان دیرالزور، در مصاحبه با العربی الجدید گفت: گروه‌های نظامی عصر دوشنبه پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی را در میدان گازی «کونیکو» در حومه شمال شرقی استان دیرالزور با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.
به ادعای دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان از ۱۹ اکتبر گذشته، پایگاه‌های آمریکایی در داخل خاک سوریه هدف ۹۴ مورد حمله قرار گرفته‌اند که به شرح زیر است: ۲۲ مورد پایگاه میدان نفتی العمر، ۱۵ مورد پایگاه الشدادی در حومه حسکه، ۲۴ مورد پایگاه میدان گازی کونیکو، ۱۶ مورد پایگاه خراب الجیر در منطقه رمیلان و ۱۱ مورد پایگاه التنف در منطقه ۵۵ در حومه شرقی حمص، دو مورد پایگاه تل بیدر در حومه حسکه، دو مورد پایگاه آمریکایی در روباربا در حومه المالکیه، یک مورد پایگاه قسرک در حومه حسکه و یک مورد پایگاه استراحه الوزیر در حومه الحسکه.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x