نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند برگزار می‌شود

نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می‌شود.
به گزارش نخ نیوز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال جاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی امیر کبیر، رویدادی را در حوزه هوشمند سازی راه طراحی کرده است که فرصتی مناسب برای بهره‌گیری از توان و ظرفیت ایده پردازان، مخترعان و متخصصان حوزه فناوری‌ به شمار می‌آید.
طبق اعلام روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمزه ذاکری – رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان با اعلام این خبر اظهار داشت: رویداد فناورانه راه هوشمند، فرصتی برای استفاده از توان تخصصی ایده‌پردازان و شرکت های دانش بنیان در حوزه راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای است .
به گفته ذاکری یکی از تکنولوژی هایی که امروزه کشورهای پیشرفته در جاده ها استفاده می‌کنند، هوشمندسازی زیرساخت های راه است. این رویداد در راستای توسعه و انتقال این تکنولوژی طراحی شده و این سازمان سعی دارد تا این فناوری را به شبکه‌های کشور اضافه کند و از مزایای آن بهرمند شود.
وی افزود: این فناوری مربوط به دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است که بخش سخت افزاری شامل تمام زیر ساخت‌های حوزه راه از جمله روسازی رویه راه ، ابنیه فنی، ادوات هوشمند، دوربین ها، تردد شمارها و تونل های و سایر موار هوشمند مرتبط است.
ذاکری بکارگیری هوش مصنوعی و استفاده از فرآیندهای مشابه را از زیربخش‌های حوزه نرم افزاری اعلام کرد و افزود: با استفاده از امکانات نرم‌افزاری مدیران تصمیم گیران می توانند کارایی، بهره وری و رضایتمندی بیشتری را ایجاد کنند.
رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان همچنین گفت: این رویداد فرصتی است تا ایده پردازان بتوانند ایده ها، اختراعات، فناوری ها و محصولات خود را ارائه نموده و با سرمایه گذاران حوزه توسعه فناوری در صنعت حمل و نقل و راهداری ،سامانه های حمل و نقل هوشمند و سایر حوزه های مرتبط جهت پیاده سازی ایده ها و طرح های نوآورانه و کاربردی خودهمکاری کنند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات متعدد فناورانه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای بر پایه دانش فنی و به خدمت گیری تکنولوژی با استفاده از ظرفیت های داخلی و کمک نخبگان در حال انجام است و با اشتراک گذاری اطلاعات برخط و اجرای فعالیت ها حول این محور، توان تخصصی و مهندسی کشور همگام با پیشرفت ها و استاندارد های بین المللی افزایش یافته است.
ذاکری تاکید کرد: در فرایند برگزاری این رویداد هیچ ایده و طرح ارائه شده ای نه تنها توسط سازمان رد نخواهد شد بلکه سازمان کمک خواهند کرد با برگزاری جلسات توانمندسازی ایده های کامل نشده ، با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری شکل بگیرد و به محصول برسد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x