علت گرانی گل در مناسبت‌های سال ۱۴۰۲ چه بوده است؟

در تمام مناسبت‌های سال ۱۴۰۲ که شامل روز دختر، روز مادر، روز پدر، شب یلدا و روز ولنتاین است، شاهد افزایش قیمت چشمگیر گل‌ها بوده‌ایم؛ اما این افزایش قیمت به چه علت صورت گرفته است؟

بدون شک اولین مساله‌ای که به صورت مستقیم بر قیمت گل تاثیرگذار است، کیفیت گل‌ها است. در بازار گل و گیاه هر گل درجه بندی کیفیت مخصوص به خود را دارد و بنابراین طبق این استاندارد کیفی، قیمت ها متغیر هستند.

مورد دیگری که بر افزایش قیمت گل‌ها اثر مستقیم دارد، فصل مناسبت‌ها است. اکثر مناسبت‌هایی که مردم به تهیه گل در ان علاقه مند هستند، در فصل پاییز و زمستان است و در این فصل‌ها، عوامل بسیاری بر رشد و پرورش گل‌ها تاثیر دارند. از جمله این موارد می‌توان به شرایط سخت پرورشی، آب و هوای بسیار سرد، فصل رشد نبودن گیاهان و نیاز به مراقبت بسیار از این گل‌ها اشاره کرد. هنگامی که قصد خرید گل برای روز ولنتاین دارید، بیشتر این موضوع را درک خواهید کرد.

در این فصل‌ها، اکثر گل‌ها در گلخانه‌ها پرورش پیدا می‌کنند و هزینه نگهداری از گلخانه برای پرورش دهندگان گل و گیاه بیشتر از فضای آزاد است. پس از آن به دلیل سرمای بیش از حد هوا در این فصل ها، امکان یخ زدگی و از بین رفتن گل و گیاهان در مسیر انتقال از محل پرورش به بازار گل و گیاه وجود دارد، بنابراین مقداری از هزینه به شرایط انتقال برمیگردد.

مورد دیگری که بر قیمت گل‌ها در بازار گل تاثیر دارد، میزان تقاضا است. بدون شک مردم بسیاری علاقه‌مند هستند تا در مناسبت‌های گوناگون گل تهیه کنند و به یکدیگر هدیه دهند، بنابراین میزان تقاضای گل بسیار بالا می‌رود. بر اساس این تقاضای انبوه، پرورش دهندگان این امکان را ندارند که بیش از تعداد خاصی گل را پرورش دهند و دلیل آن محدودیت منابع، فضای پرورش، فصل، امکان رشد نکردن بسیاری از بذرها و مشکلات احتمالی است.

این موارد گفته شده تنها برای افزایش قیمت گل در بازارهای گل و گیاه است. زمانی که مردم قصد خرید از گل‌فروشی‌ها را دارند باید بدانند که با توجه به محصول مورد تقاضا، قیمت باکس گل، لوازم تزئینات، حمل و نقل و .. نیز بر قیمت گل‌ها افزوده خواهد شد. اگرچه که قیمت برخی اقلام ثابت است اما با افزایش قیمت قلم اصلی، یعنی گل‌ها، قیمت محصولات مرتبط با آن نیز افزایش خواهد یافت.

بهتر است در تمامی مناسبت‌ها، گل فروشی منتخب شما باشد که علاوه بر افزایش قیمت منصفانه، مواردی را برای شما در نظر بگیرد تا خرید آسان‌تری داشته باشید و نگران تمام شدن گل‌ها، کیفیت آن‌ها و مسیر حمل و نقل نباشید. گل فروشی وی آی پی شاپ از این دسته گلفروشی‌هایی است که در مناسبت‌ها برای شما طرح‌های گوناگونی را در نظر دارد و پس از تهیه آن نیازی به گشتن در خیابان‌ها ندارید؛ برای مثال در دسته بندی https://vipshop.flowers/product-category/mother-flowers/ موارد بسیاری را قرار داده است که خلاقانه، زیبا و مقرون به صرفه است. این گل فروشی با ارسال رایگان، دغدغه شما در مناسبت‌هایی چون ولنتاین، روز مادر و یا اعیاد را از بین برده است. بنابراین با اطلاع از افزایش قیمت گل در این مناسبت‌ها، مناسب‌تر است که گل‌های مورد نظر خود را پیش از موعود تهیه کرده و در حوالی مناسبت‌هایی چون ولنتاین، نگران افزایش قیمت‌ها نباشید.

آدرس: تهران، بخارست، کوچه سیزدهم، پلاک ۶

کد پستی: ۱۵۱۳۷۵۴۷۱۵

شماره تماس: ۰۹۰۳۴۶۴۴۲۲۲- ۰۲۱۸۶۰۴۶۱۲۷

آدرس ایمیل: info@vipshop.flowers

وبسایت: https://vipshop.flowers/

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x