شرکت های تامین سرمایه فارکس

در ساده‌ترین نگاه، معاملات فارکس مشابه تبدیل ارز هنگام سفر به خارج از کشور هستند. معامله‌گر، ارزی را که دائماً بر اساس عرضه و تقاضا در نوسان است، خریدوفروش می‌کند. این ارزها در بازار جهانی Foreign Exchange یا اصطلاحا فارکس مبادله می‌شوند. بسیاری از افراد مهارت خوبی در معامله‌گری دارند، اما با مشکل نداشتن سرمایه اولیه مواجه هستند؛ شرکت های تامین سرمایه فارکس با حل این مشکل، این افراد را قادر به ورود به این تجارت جهانی می‌کنند.

بازار فارکس

بازار فارکس چگونه کار می‌کند؟

برخلاف بازار کالا یا سهام، معاملات فارکس در صرافی‌ها صورت نمی‌پذیرند، بلکه مستقیماً بین فروشنده و خریدار در بازار اصطلاحاً خارج از بورس (Over the Counter) انجام می‌شوند. بازار فارکس توسط شبکه‌ای جهانی از بانک‌ها اداره می‌شود که در چهار مرکز عمده تجارت فارکس در مناطق زمانی مختلف پخش شده‌اند: نیویورک، لندن، توکیو و سیدنی. غیرمتمرکز بودن این بازار شما را قادر به فعالیت دائمی و بدون محدودیت زمانی در آن می‌سازد.

اغلب فعالیت‌های مالی بازار فارکس میان معامله‌گرانی مثل واسطه‌های بانک ها، مدیران صندوق‌ها و شرکت‌های بین‌المللی انجام می‌شوند. این معامله‌گران با گمانه‌زنی و تخمین قیمت‌های بازار فارکس، قصد استفاده سودمند از نوسانات قیمت در بازار را دارند.

یک معامله‌گر فارکس ممکن است در مرحله اول، دلار آمریکا را خریداری کند و سپس یورو بفروشد. این تصمیم می‌تواند بر اساس پیش‌بینی او از افزایش احتمالی ارزش دلار باشد؛ زیرا می‌تواند با مقدار دلار خریداری شده، یورو بیشتری بفروشد. به عنوان مثالی دیگر، یک شرکت آمریکایی مشغول به فعالیت‌های مالی در اروپا را در نظر بگیرید؛ این شرکت در صورت تضعیف یورو از بازار فارکس به‌عنوان محافظ استفاده می‌کند و ارزش درآمد خود را حفظ می‌کند. بسیاری از معامله‌گران حقیقی، سرمایه خود برای ورود به این بازار را از شرکت های تامین سرمایه فارکس دریافت می‌کنند.

انواع بازار فارکس

به‌صورت کلی، سه نوع بازار فارکس وجود دارد:

  • بازار فارکس لحظه‌ای: در این بازار، مبادله فیزیکی ارز در محل انجام معامله یا در مدت‌زمان کوتاهی صورت می‌گیرد.
  • بازار فارکس فوروارد: در این نوع مبادله، طرفین برای خرید یا فروش مقدار معینی ارز با قیمتی مشخص، اقدام به تنظیم قرارداد می‌کنند. تسویه این معامله در تاریخ معینی در آینده یا در محدوده‌ای از تاریخ‌های آینده مورد توافق قرار می‌گیرد.
  • بازار فارکس آتی: معامله در این بازار دقیقا مشابه شیوه ذکرشده در نوع قبلی اما با یک تفاوت اساسی است. برخلاف قراردادهای بازار فارکس فوروارد، قراردادهای بازار فارکس آتی از نظر قانونی الزام‌آور محسوب می‌شوند.

چگونه می‎توان سرمایه اولیه را تامین کرد؟

برای تامین سرمایه مورد نیاز جهت شروع فعالیت در بازار فارکس، روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از این روش‌های افزایش سرمایه اولیه، مراجعه و همکاری با شرکت‌های پراپ تریدینگ و مجاب کردن ‌آن‌ها برای اعتماد به راهبردهای تجاری شما است. شراکت با این شرکت‌ها مستلزم توافق برای سهم دریافتی طرفین از سودهای حاصله است.

تامین سرمایه فارکس توسط صندوق‌های مالی، روشی دیگر برای به‌دست آوردن سرمایه اولیه است؛ شرکت ‌های تامین سرمایه فارکس  بسیاری در سطح دنیا همچون پراپی (https://propiy.com/) مشغول به ارائه سرمایه اولیه به متقاضیان بامهارت در زمینه معامله‌گری هستند. این شرکت‌ها با در اختیار گذاشتن سرمایه اولیه مورد نیاز، مسیر معامله‌گران را به سمت تجارت در بازار جهانی هموار می‌کنند.

تنظیم قرارداد با واسطه‌های معامله‌گری ثالث برای تامین سرمایه اولیه یکی دیگر از راهکار‌های حل مشکل نداشتن سرمایه اولیه محسوب می‌شود. این روش مشابه مراجعه به شرکت‌های پراپ تریدینگ است با این تفاوت که طرف حساب شما، یک شخص است، نه یک شرکت.

جمع‌بندی

بازار فارکس یا Foreign Exchange شبکه‌ای شامل خریداران و فروشندگان است که ارز را با قیمت توافقی بین یکدیگر جابه‌جا می‌کنند. بدین‌وسیله افراد، شرکت‌ها و بانک‌های مرکزی یک ارز را به ارز دیگر تبدیل می‌کنند. در حالی که بسیاری از مبادلات ارزی برای اهداف عملی انجام می‌شوند، غالب تبادلات ارز با هدف کسب سود صورت می‌پذیرند. مقدار ارز تبدیل‌شده در هر روز قادر به ایجاد نوسان در قیمت برخی ارزها است. این بی‌ثباتی از عوامل جذابیت بازار فارکس برای معامله‌گران محسوب می‌شود. بسیاری از این معامله‌گران، سرمایه مورد نیاز برای ورود به این بازار را از شرکت های تامین سرمایه فارکس به‌دست می‌آورند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x