«حمزه یوسف»، کاندیدای وزیر اولی اسکاتلند

وزیر بهداشت اسکاتلند اعلام کرد که قرار است برای سمت وزیر اولی این منطقه کاندیدا شود.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، رقابت بر سر جانشینی نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی گرای اسکاتلند و وزیر اول این منطقه که استعفای خود را اعلام کرده، با اعلام کاندیداتوری “حمزه یوسف”، وزیر بهداشت اسکاتلند همراه بود.
حمزه یوسف نخستین فردی است که به صورت علنی تمایل خود را برای کاندیداتوری اعلام کرده است.
یوسف ۳۷ ساله که از ۲۰۱۱ عضو پارلمان اسکاتلند است و تاکنون چندین سمت وزارتی را نیز داشته، در توئیتی نوشت: من تصمیم گرفته‌ام تا خودم را کاندیدای سمت وزیر اولی اسکاتلند و رهبر حزب ملی گرای اسکاتلند اعلام کنم.
“جان سوئینی” ۵۸ ساله و معاون وزیر اول اسکاتلند نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که تصمیمی برای کاندیداتوری برای سمت وزیر اولی ندارد.
حزب ملی گرای اسکاتلند اعلام کرده که ظرف شش هفته و از طریق رای گیری اعضا که ۲۷ مارس بسته می‌شود، رهبر جدید را انتخاب می‌کند.
استورجن ۵۲ ساله نیز اعلام کرده که از سیاست کناره گیری نمی‌کند و تا زمان انتخاب جانشین، در سمتش باقی می‌ماند.
کناره گیری غیرمنتظره استورجن سوالی بزرگ برای نبرد حزب ملی گرای اسکاتلند به منظور استقلال از بریتانیا به وجود آورده آن هم زمانیکه دولت مرکزی جلوی تلاش‌های حزب را برای برگزاری رفراندوم دوم پس از همه پرسی ناکام ۲۰۱۴ گرفته است؛ در آن همه پرسی، ۵۵ درصد از شرکت کنندگان مخالف و ۴۵ درصد موافق استقلال اسکاتلند بودند.
از دست دادن استورجن که بسیاری او را بهترین رابط سیاسی در بریتانیا می‌دانند، همچنین می‌تواند بر نتیجه انتخابات پارلمانی بعدی تاثیر بگذارد، چون به حزب اپوزیسیون کارگر کمک می‌کند تا برخی از کرسی‌هایی را که زمانی در اسکاتلند داشت، مجدد به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا