رئیس‌جمهور آرژانتین: به مذاکرات با پوتین ادامه خواهم داد

اگرچه بوئنوس آیرس از “عملیات ویژه نظامی” مسکو در اوکراین حمایت نمی‌کند، اما رئیس‌جمهوری آرژانتین اظهار کرد که قصد قطع مذاکرات با ولادیمیر پوتین را ندارد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین طی مصاحبه‌ای با روزنامه برزیلی “فولها دو اس.پائولو”  عنوان داشت: بنده گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را قطع نکرده‌ام اما در عین حال ما هرگز از حمله روسیه به اوکراین حمایت نکرده‌ایم. آخرین باری که با پوتین گفت‌وگو کردم مربوط به زمانی است که او تماس گرفت تا پیروزی آرژانتین را در جام جهانی تبریک بگوید. من مجدد به او گفتم که باید پای میز مذاکره بنشیند تا این بحران حل‌وفصل شود.
دمیتری فئوکتیستوف، سفیر روسیه در آرژانتین ضمن بیان اینکه روابط دوجانبه روسیه با آرژانتین “از آزمون زمان سربلند بیرون آمده است”، گفت:  آرژانتین به تحریم‌ها علیه روسیه نپیوست. علی‌رغم انتقاد از به اصطلاح حمله روسیه، آرژانتین همیشه گفته که تحریم‌ها علیه روسیه “غیرقانونی” است و از آنجایی که این تحریم‌ها با دور زدن شورای امنیت سازمان ملل وضع شده‌اند، هرگز نمی‌توانند به حل این مناقشه کمک کنند.
با این حال، این سفیر اشاره کرد که به دلیل وجود تحریم‌ها، تجارت میان روسیه و آرژانتین ظرف ۹ ماه گذشته، ۳۰ درصد کاهش یافته و به رقم ۷۱۱ میلیون دلار رسیده است.
ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف “نازی زدایی” و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را “عملیات ویژه نظامی” نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و “شدیدترین تحریم‌ها” را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در “اقداماتی تلافی‌جویانه” تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x