وزیر خارجه آلمان به اوکراین تسلیحات و کمک به عضویت در اتحادیه اروپا را قول داد

وزیر امور خارجه آلمان که در سفری غیرمنتظره به شهر خارکیف در شرق اوکراین در نزدیکی مرز روسیه رفته است، وعده تسلیحات بیشتر و همچنین «پیشنهادهای ملموس» برای کمک به اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را ارائه داد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای پیش از دیدار با «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین همبستگی کشورش را با اوکراینی‌هایی که با حمله روسیه و همچنین شرایط زمستانی دشوار مواجه هستند، ابراز کرد.
او گفت: «این شهر نمادی از جنون مطلق جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین و رنج بی‌پایانی است که مردم، به‌ویژه اینجا در شرق این کشور، هر روز با آن مواجه می‌شوند.»
پس از اینکه آلمان در روزهای گذشته قول داد که خودروهای جنگی «ماردر» را به عنوان بخشی از حمایت نظامی افزایش‌یافته به اوکراین بفرستد، بربوک وعده تسلیحات بیشتر را داد؛ اما نوع آنها را مشخص نکرد.
وزیر امور خارجه آلمان بعد از ورود در یک کنفرانس خبری گفت: در خارکیف ما می‌توانیم شجاعت، مقاومت و امید به زندگی در صلح را ببینیم.

در همین حال «لئونید اسلوتسکی» قانونگذار ارشد روسیه با تکرار خط‌مشی مسکو مبنی بر اینکه جنگ برای «نازی‌زدایی اوکراین» آغاز شد، گفت که تاریخ با سخت‌گیری اظهارات بربوک را قضاوت خواهد کرد.
او در پیامی تلگرامی نوشت: «متاسفانه او نمی‌تواند همدردی خود را برای ظهور دوباره نازیسم در پروژه اوکراین و یادداشت‌های آشکارا نوستالژیک آن پنهان کند». اسلوتسکی ریاست کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه را بر عهده دارد.
از طرف دیگر وزیر امور خارجه اوکراین بار دیگر خواسته کشورش برای دریافت تانک را تکرار کرد و گفت که شکی ندارد که برلین در نهایت تانک‌های لئوپارد ۲ را به کی‌یف خواهد داد. او گفت: «فکر می‌کنم دولت آلمان هم در اعماق روح خود درک می‌کند که این تصمیم به تصویب می‌رسد و تانک‌ها به اوکراین داده می‌شوند.»
کولبا گفت که تعلل در این مورد به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود؛ اما با این حال از کمک‌هایی که دولت آلمان تا به حال به اوکراین داشته، قدردانی کرد.
بربوک هم گفت، اینکه جایگاه حضور اوکراین در اروپا و تمایل آن به پیوستن به اتحادیه اروپا را از دست ندهند، اهمیت دارد.
وزیر امور خارجه آلمان افزود: «ما به عنوان دولت برلین می‌خواهیم پیشنهادهای بسیار ملموسی به اوکراین ارائه کنیم تا در تقویت حاکمیت قانون، نهادهای مستقل و مبارزه با فساد و همچنین همسویی با استانداردهای اتحادیه اروپا پیشرفت کنیم.»
او گفت که آلمان ۲۰ میلیون یورو (۲۱.۴۷ میلیون دلار) برای تلاش‌های مین‌زدایی و ۲۰ میلیون یورو دیگر برای افزایش دسترسی اوکراین به ترمینال‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ارائه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x