آغاز انتخابات کِنست در سرزمین‌های اشغالی

حوزه‌های رای گیری در اراضی اشغالی از ساعت هفت صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی به منظور برگزاری انتخابات پارلمانی (کِنست) باز شده‌اند تا اسرائیلی‌ها ۱۲۰ نماینده خود را انتخاب کنند.

به گزارش نخ نیوز، انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی برای انتخاب نمایندگان کِنست جدید آغاز شد.
الجزیره در این باره گزارش داد که حدود ۶.۷ میلیون اسرائیلی که واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هستند، برای انتخاب ۱۲۰ عضو پارلمان این رژیم به پای صندوق‌های رای می‌روند.
در این دوره انتخابات کنست همانند دیگر دوره‌ها انتخابات به شکل زودهنگام برگزار می‌شود و رای‌دهندگان به طور مستقیم به افراد رای نمی‌دهند بلکه این فهرست‌های حزبی هستند که برای رای‌گیری به شهروندان رژیم صهیونیستی معرفی می‌شوند.
بنا بر قوانین موجود پس از پایان رای‌گیری هر حزبی با توجه به میزان رایی که به دست آورده نامزدهای خود را روانه پارلمان می‌کند و حزب و یا ائتلافی که اکثریت (۶۱ کرسی) به دست آورد از سوی رئیس رژیم صهیونیستی برای آغاز مشورت با دیگر احزاب به منظور تشکیل دولت معرفی می‌شود.
طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات اسرائیل، ۴۰ فهرست برای این دور از انتخابات کنست ثبت نام کرده‌اند، اما پیش‌بینی شده است که تنها یک چهارم آنها بتوانند به کنست راه یابند.
از جمله فهرست‌های مهم حزب راست “لیکود” به ریاست بنیامین نتانیاهو، رئیس اپوزیسیون، ائتلاف میانه “آینده‌ای وجود دارد” به رهبری یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی، “اردوگاه رسمی” به رهبری بنی گانتس، وزیر جنگ، “صهیونیست دینی” به رهبری “زالل اسموتریچ”، “حزب راستگرای “شاس”، “یهدوت هتوراه”، “اسرائیل خانه ما”، ائتلاف عربی موسوم به “فهرست مشترک”، حزب “کارگر”، “مرتز” و فهرست یکپارچه عربی هستند.
روند رأی گیری تا ساعت هشت شب به وقت محلی ادامه خواهد یافت و پس از آن شمارش آرا آغاز خواهد شد.
طبق دو نظرسنجی انجام شده اخیر توسط شبکه “کان” و روزنامه “معاریو”، ائتلاف نتانیاهو متشکل از چهار حزب ۶۰ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را به دست خواهد آورد و جبهه مقابل او نیز که متشکل از احزاب راست، چپ و میانه‌رو است ۵۶ کرسی را به خود اختصاص خواهند داد.
همچنین این نظرسنجی‌های انجام شده حاکی از آن است که “جنبش عربی تغییر” به ریاست احمد الطیبی که اخیرا اعلام کرد بدون ائتلاف با هیچ طرفی در انتخابات مشارکت می‌کند، چهار کرسی باقی مانده را از آن خود خواهد کرد.
انتخابات امروز پنجمین انتخابات کنست طی چهار سال گذشته است و نتایج نظرسنجی‌های انجام شده درباره این انتخابات احتمال بی‌نتیجه بودن این دور از انتخابات را قوت بخشیده‌اند؛ چراکه رقابت پایاپای بوده و گفته می‌شود که هیچ یک از طرف‌ها موفق به کسب ۶۱ کرسی نخواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا