پوتین: اوکراین تحت استعمار آمریکا است

رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه شب در سخنانی اعلام کرد که رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است.
به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب در نطق تلویزیونی خطاب به ملت کشورش گفت که اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده است و به محلی برای فرصت طلبانی تبدیل شده است که میدان را به سمت کودتا هدایت می‌کنند.

پوتین با بیان اینکه به کشوری غیر مستقل تبدیل شده که تحت کنترل ایالات متحده است ، افزود: رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند که این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: آمریکا میلیون‌ها دلار در اوکراین خرج انقلاب‌های رنگی کرده است و امروز نئونازی‌ها سرنوشت ملت اوکراین را در دست گرفته‌اند! بنابراین این کشور تحت استعمار آمریکا و غرب است.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه اوکراین همیشه از همکاری روسیه بهره برده و به هیچ تعهدی از سوی خود عمل نکرده است، تصریح کرد: کی‌یف گاز روسیه را می‌دزدید و از کارت انرژی برای باج‌گیری روسیه استفاده می‌کرد!

پوتین گفت: رادیکال‌ها در اوکراین سعی کردند همه کسانی را که بر سر راه آنها قرار می‌گرفتند، از بین ببرند، همانطور که در “اودسا” اتفاق افتاد. اگر اوکراین موفق به تولید سلاح های کشتار جمعی شود، تأثیر زیادی بر کل اروپا خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه پیوستن اوکراین به ناتو را تهدیدی برای روسیه دانست و تأکید کرد که ناتو تمایل خود به الحاق اوکراین را پنهان نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه دستیابی به سلاح اتمی (توسط اوکراین) تهدیدی دیگر علیه کشور ما است، افزود: اظهارات اوکراین در مورد تسلیحات هسته‌ای صحبت‌های توخالی نیست و ما نمی‌توانیم به آن پاسخ ندهیم. 

رئیس جمهور روسیه درباره استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در اوکراین نیز هشدار داد و گفت که این سامانه‌ها می‌توانند مناطق مختلف روسیه را هدف قرار دهند.

وی افزود: پهپادهای آمریکایی که بر فراز اوکراین به پرواز در می‌آیند همواره از روسیه جاسوسی می‌کنند.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه، “لوهانسک” و “دونتسک” را به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد.

رئیس جمهور روسیه در پایان ضمن اعلام به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های “دونتسک” و “لوهانسک” قراردادهایی برای به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه خودمختار را امضا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا