مسکو: گوترش نمی‌خواهد نقض آزادی مطبوعات را ببیند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که غرب شدیدترین سانسورها را علیه رسانه‌های جمعی روسیه آغاز کرده است.

به گزارش نخ نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیش‌تر گفت که اگر ببیند آزادی مطبوعات به خطر افتاده، حیرت‌زده خواهد شد. 
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این اظهارات گفت: اگر ببیند آزادی مطبوعات به خطر افتاده تعجب می‌کند؟! مگر همین حالا شاهد آن نیست؟ شاید نمی‌خواهد ببیند! شاید هم اجازه ندارد ببیند، شاید به او نشانش نداده‌اند! 
او در کانال تلگرامی خود نوشت: به لطف غرب جمعی، ما شاهد سانسور تمامیت خواهانه و شرم‌آوری هستیم که در تاریخ بی‌سابقه است. رسانه‌های روسیه از حضور در تمامی بخش‌های فضای اطلاعاتی جهان محروم شده‌اند.
وی افزود: به کمک غول‌های صنعت آی تی جهان، تمامی اشکال مختلف محدودیت‌ها علیه منابع اطلاعاتی روسیه وضع شده است.
او خاطرنشان کرد که سالهاست روسیه خواستار تدوین یک چهارچوب قانونی برای منابع اینترنتی است اما غرب از این موضوع وحشت‌زده میشود.
زاخارووا ادامه داد: ما با پر کردن خلاء قانونی درخصوص شبکه‌های اجتماعی موافق بودیم و این چیزی است که امروز دبیرکل سازمان ملل از آن سخن می‌گوید اما مواضع ما توسط نئو لیبرال‌ها و تساهل‌گرایان مورد انتقاد قرار گرفته است.
این سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشنهاد داد که سازمان ملل بررسی طرح روسیه برای تدوین یک کنوانسیون بین‌المللی را ادامه دهد، طرحی با هدف کنترل فعالیت‌های شرکت‌های اینترنتی که بیش از دو سال است که روی میز دبیرکل سازمان ملل خاک می‌خورد.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x