هاآرتص: هیچ گزینه جدی برای جایگزینی حماس وجود ندارد

یک رسانه عبری زبان اذعان کرد که رژیم صهیونیستی علی‌رغم گذشت بیش از پنج ماه از حملات به نوار غزه تل‌آویو در دستیابی به توهم تعیین جایگزین برای جنبش حماس در نوار غزه ناکام مانده است.
به گزارش نخ نیوز، روزنامه «هاآرتص» در این باره گزارش داد: اسرائیل پس از بیش از پنج ماه جنگ نتوانست جایگزین جدی برای جنبش «حماس» برای حکومت بر نوار غزه ارائه کند.
این روزنامه نوشت: «سیاست اتلاف وقت و اقدامات فی‌البداهه اسرائیل برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین تغییر نکرده است و تنها بر میزان ویرانی و رنج ۲ طرف افزوده شده است.
طبق این گزارش، رفتار رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ ثابت می‌کند که حتی پس از یکی از بدترین بلایای تاریخ خود و بیش از پنج ماه جنگ، همچنان همان مشکلات بر ذهنیت سران این رژیم حاکم است.
این رسانه گزارش داد: تنها چیزی که تغییر کرده شدت ویرانی عظیم در غزه، تعداد غیرقابل تصور کشته‌ها و بحران انسانی شدید و بحران اسرای اسرائیل در غزه است.
هاآرتص در ادامه آورده است: تا قبل از جنگ فعلی، سیاست کابینه‌های مختلف اسرائیل، به‌ویژه آنهایی که بنیامین نتانیاهو در راس آن قرار داشت، این بود که جدایی نوار غزه و کرانه باختری را تداوم بخشند تا از هرگونه فرصتی برای پیشرفت سیاسی جلوگیری کنند و اگرچه اسرائیل پس از هفتم اکتبر تصمیم گرفت قدرت و تسلط حماس در غزه را از بین ببرد، اما از ارائه جایگزین جدی برای رسیدن به این هدف ناکام ماند.
معضل استراتژیک رژیم صهیونیستی
این رسانه همچنین گزارش داد: اسرائیل امروز در یک معضل استراتژیک در غزه و لبنان قرار دارد و نتانیاهو خطرناک بودن وضعیت امنیتی و سیاسی را به افکار عمومی ارائه نمی‌کند، بلکه به جای آن افسانه‌هایی درباره موفقیت‌ها و دستاوردها همراه با امیدهای واهی به پیروزی مطلق می‌بافد.
طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی گرفتار یک معضل خطرناک و جنگ فرسایشی در ۲ جبهه شده است.
«آموس هارئیل» تحلیلگر مسائل نظامی هاآرتص در این باره گفت: این معضل توسط نتانیاهو درحال تشدید است که دغدغه اصلی او بقای شخصی و فرار از مجازات است.
مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x