هزاران خنجر بر پیکر ایران: نگاهی به نقش کشورهای معاند در رخدادهای اخیر

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی مانند دو همزاد در قالب یک برنامه تبلیغی، احساسی، سطحی و مبتنی بر تصمیمات لحظه‌ای دولتمردان آمریکا و متحدانش نیست، بلکه یک برنامه اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران و مقدمه‌ای برای طرح جامع براندازی می‌باشد.

احمد اکرم، کارشناس مسایل بین‌الملل در یادداشتی با عنوان “هزاران خنجر بر پیکر ایران: نگاهی به نقش کشورهای معاند در رخدادهای اخیر” که آن را در اختیار نخ نیوز قرار داد، نوشت: آنچه مسلم است اعتراضات اخیر از نظر ماهیت با ناآرامی های سال های گذشته در کشور از تمام ابعاد متفاوت است، از بعد برنامه ریزی، مدیریت بحران، نوع، شکل، اهداف و غیره متفاوت است. ما در سال های گذشته به تدریج از اعتراضات صنفی و اقتصادی وارد یک جنگ ترکیبی و هیبریدی پیچیده و همه جانبه شده‌ایم، به جرأت می‌توان گفت اکنون در خط رأس قرار داریم و به سمت قله پیش می‌رویم. اگر چه این به معنی نفی کاستی‌ها، نارسایی‌ها، غفلت‌ها، اهمال‌ها، آسیب‌ها و کمبودها نیست ولی این شرایط حاصل برنامه‌ها و طراحی های آمریکا و متحدانش است. این موضوع نشان می‌دهد دشمن نه تنها به دلیل رفتارها و عملکرد جمهوری اسلامی ایران بلکه به دلیل ماهیت کشورمان نیز با ما تخاصم و دشمنی دارد. سیر روند تحرکات نیز این بار برخلاف موارد قبل از مرحله اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شروع نشده تا به مرحله امنیتی برسد بلکه از ابتدا با تلاش برای امنیتی نمودن فضا و تبدیل سریع آن به مرحله مسلحانه طراحی گردیده است. لازم به یادآوری است این طرح قبلا با دقت در مورد سایر کشورهای غیر همسو با آمریکا همانند سوریه، لیبی، اتحاد جماهیری شوروی سابق، ونزوئلا و حتی در چین (میدان تیان آن من و هنگ کنگ) اجرا شده است. اکنون نسخه به روز شده این برنامه با رفع مشکلات قبلی و افزودن برنامه های جدید در ایران به اجرا در می آید.
دلایل و اهداف
نارضایتی های اقتصادی، یأس و ناامیدی ها و بالاخره اهمال و سهل انگاری، ابزار و زمینه لازم برای این جنگ ترکیبی را فراهم نموده است. اکنون دشمن با برنامه قبلی در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی تلاش دارد به امنیت، مشروعیت، کارایی و هویت کشور به صورت همزمان ضربه بزند. تعبیر نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مبنی بر وارد نمودن هزاران خنجر بر پیکر ایران شاید بهترین بیان برای تشریح وضعیت فعلی و نزدیک ترین تحلیل برای اقدامات آمریکا و کشورهای اروپایی و حتی عربی در وضعیت فعلی است. این اقدامات ترکیبی و ضربات متعدد اقتصادی، امنیتی و حتی نظامی هدفی جز تضعیف کشور، ایجاد ناتوانی، دامن زدن به احساسات مذهبی و قومی، نارضایتی مردم و در نهایت فروپاشی و تجزیه ندارد. اکنون آمریکا و متحدانش سعی در برهم زدن ثبات، توازن و ایجاد تهدید حداکثری دارند. تلاش برای همراه نمودن کشورهای دیگر بویژه کشورهای کوچک همسایه در قالب ناتوی عربی، مشارکت منظم با رژیم صهیونیستی در قالب صلح ابراهیم، نمایش تهدید آمیزی از توان جمهوری اسلامی ایران در قالب اخبار مربوط به ارسال پهپاد و موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، طرح خبر کذب کمک به سربازی گیری از میان پناهندگان افغانستانی، حمله سایبری به سایر کشورها در حالی که روزانه چنین تهدیدات تروریستی مستمرا علیه کشور ایران انجام می شود، از بهترین مصادیق این جنگ ترکیبی می باشد.
از سوی دیگر با بمباران اتهامات خبری، سعی در ایجاد بی تحرکی، انفعال، وادادگی، افسردگی، پریشانی و رفتارهای واکنشی به جای رفتار فعال، هوشمند، پیشگیرانه وکنشی مقامات کشور دارند. این شاید سناریویی برای کاهش آستانه تحریک، گیجی، رخوت و منگی ساختار تصمیم گیری کشور، فراهم آوردن بستری روانی در افکار عمومی تصمیم گیرندگان و مردم جهان و سرانجام ایجاد مقدمات لازم برای انجام عملیات نظامی هر چند محدود ولی هوشمند علیه کشور باشد.
ایران هراسی و اسلام هراسی مانند دو همزاد در قالب یک برنامه تبلیغی، احساسی، سطحی و مبتنی بر تصمیمات لحظه ای دولتمردان آمریکا و متحدانش نیست، بلکه یک برنامه اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران و مقدمه ای برای طرح جامع براندازی می باشد. اهداف این برنامه تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، کشورهای دوست آمریکا در منطقه، مقابله با محور مقاومت بویژه حرکت های مردمی در عراق، سوریه، یمن، بحرین و عربستان، مقابله با قدرت فرهنگی، تمدنی، نرم و اقناعی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با ابتکارات ضد تحریمی در عرصه اقتصاد و متوقف نمودن فناوری رو به رشد ایران، خود اتکایی، مقابله با کنترل انرژی در خلیج فارس و منطقه توسط ایران، به چالش کشیدن توان بالقوه و حتی بالفعل کشور برای مقابله با اهداف نظام یک جانبه و سلسله مراتبی نظم کنونی می باشد.
طراحی و اجرای سطوح مقابله همزمان با جمهوری اسلامی ایران
• سطح داخلی: تاسیس صدها تلویزیون و سایت فارسی زبان برای بمباران افکار عمومی مردم ایران با بودجه وزارت امور خارجه آمریکا و کمک مالی کشورهای متحد این کشور واقعیتی انکار ناپذیر است که با هدف القای نا امیدی، شکست و دو قطبی سازی جامعه، تشدید اختلافات و تبدیل آن از مرحله اختلاف به تعارض، کاهش تساهل و مدارا تدوین و دنبال می گردد.
• سطح منطقه ای: مقابله و چالش با جمهوری اسلامی ایران، ایجاد درگیری در مرزهای ایران با کشورهای همسایه از طریق آموزش، تجهیز و اعزام گروه های تجزیه طلب به داخل، آموزش، ساماندهی و حمایت نرم افزاری و سخت افزاری گروه های تکفیری و سلفی با پوشش حمایت مذهبی و بالتبع ایجاد شکاف مذهبی میان ایران با جهان اسلام، تشویق قاچاق با هدف تامین منابع مالی گروه های معارض داخلی و وارد نمودن مقادیر متنابهی اسلحه، ملزومات و سخت افزار به داخل ایران، تاسیس دفتر ایرانیان در دبی از سال ۲۰۰۶ به عنوان یک هاب ضد ایرانی در منطقه از مهم ترین مصادیق اقدامات منطقه ای آمریکا و کشورهای متحد آن می باشد.• سطح بین المللی: ایجاد مشروعیت مقابله سخت با جمهوری اسلامی ایران با ایجاد تصمیمات گروهی شورای اروپا، قطع نامه های شورای حقوق بشر، قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل و در صورت مواجه با مخالفت اعضا طرح در مجمع عمومی سازمان ملل می باشد.
راهکار مقابله
– توجیه افکار عمومی داخل کشور با قالب های جدید، برنامه ریزی دقیق برای ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان فرصت های ممکن و مطلوب کشور، طرح پیشرفت های کشور و بیان خطرات رفتارهای مداخله جویانه سایر قدرت ها در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران در قالب یک بسته قابل بررسی می باشد.
– تبیین این واقعیت که در ظرف ۴ دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران همواره مورد حمله نظامی و اقدامات تروریستی دولت های خارجی (رژیم بعثی صدام، آمریکا و رژیم صهیونیستی)، گروه های تروریستی، شرور، تجزیه طلب و تکفیری بوده است.
– ایران در ظرف این سال ها مهم ترین رکن ایجاد امنیت و ثبات در منطقه بوده و ضمن حمایت از ثبات منطقه با گروه های تروریستی، تکفیری و سلفی به ویژه داعش، به صورت مؤثر مقابله و جان و مال افراد غیر نظامی را از تعرض وحشیانه این گروه ها حفظ نموده است.
– با وجود روند فزاینده قدرت و پیشرفت علمی و حتی نظامی کشور، ایران کاملا مسئولانه و مبتنی بر ارزش های پذیرفته شده بین المللی و حتی اخلاقی رفتار نموده است. از مهمترین مصادیق آن کمک به مردم و دولت کویت در مقابل حمله صدام علی رغم حمایت ۸ ساله حاکمان آن کشور از صدام حسین در جنگ تحمیلی به ایران، پاسخ مثبت به درخواست کمک دولت های عراق و سوریه برای مقابله با گروه متوحش داعش در این کشورها ، حمایت از مردم فلسطین در مقابل سرکوب رژیم تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی، حمایت از مردم افغانستان و پذیرایی ۴۲ ساله از آوارگان افغانستانی و عراقی از مهم ترین مصادیق آن می باشد.
–  ضرورت خطاب قرار دادن سیاستمداران مستقل جهان، اساتید، روشنفکران، رهبران، علما، اندیشمندان، خبرنگاران برجسته و مستقل برای درک بهتر و آشنایی نزدیک تر آنان از سیاست های انسانی جمهوری اسلامی ایران 
– تلاش برای همکاری های عمیق تر و وسیع تر اقتصادی، فرهنگی با کشورهای همسایه و منطقه با هدف تامین نیازهای اقتصادی متقابل، منافع متوارن و گسترش صلح و آرامش در منطقه 
– مقابله با برنامه جدید آمریکا و متحدان آن برای درگیری همزمان جمهوری اسلامی ایران با برنامه هسته ای، تسیلحاتی (موشکی و پهپادی) با مسائل حقوق بشری و معضلات و مشکلات داخلی با تدابیر ایجابی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه و همسو در جهان میسر خواهد بود.
– تدوین برنامه های برای نمایش واقعیت پس پرده اتفاقات و رخدادهای در کشور از جمله تلاش آمریکا و کشورهای اروپایی برای همسان سازی ایران هراسی با اسلام هراسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا