طرح نماینده سازمان ملل برای حل سیاسی بحران یمن

به گزارش نخ نیوز از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «هانس گروندبرگ» روز سه‌شنبه شورای امنیت را از قصد خود برای ارائه «طرح جامع حل سیاسی» بحران یمن به طرف‌های درگیر در این کشور مطلع کرد.

وی در سخنانی برای شورای امنیت گفت: پایان دادن به جنگ امکان پذیر است و من در حال حاضر در حال کار بر روی طرحی برای یک راه حل سیاسی جامع هستم.

نماینده سازمان ملل افزود: ایجاد یک فرآیند چند مسیره که در آن منافع طرف‌های درگیر در بحران یمن در چاچوب یک برنامه جامع مد نظر قرار گیرد، بخشی از این طرح است.

گروندبرگ اضافه کرد: من مجموعه‌ای از رایزنی‌ها را با طرف‌های متخاصم، سیاستمداران، کارشناسان امنیتی و اقتصاددانان آغاز خواهم کرد تا آنها را از چارچوب پیشنهادی آگاه کنم.

وی گفت: این رایزنی ها، اولویت‌ها و چشم اندازهای فوری و بلندمدت طرف‌های یمنی را برای پایان دادن به درگیری بررسی می‌کند و من معتقدم این فرصتی برای طرف‌های یمنی است تا مسیر صلح آمیز احتمالی را ترسیم کنند.

نماینده سازمان ملل افزود: به موازات آن، من به بررسی گزینه‌های کاهش تنش ادامه می‌دهم و با طرف‌ها در مورد مصالحه‌های احتمالی مورد توافق دو طرف تعامل می‌کنم.

گروندبرگ در پایان گفت که تاکنون درخواست‌ها برای کاهش تنش در یمن بی پاسخ مانده است.

در همین راستا، پیش تر سخنگوی جنبش انصارالله گفته بود که گفت، صنعا دیدگاه خود را درباره راه‌حل انسانی و سیاسی بحران یمن به روسیه ارائه کرده‌ است.

محمد عبدالسلام همچنین اعلام کرده بود که دولت نجات ملی نسخه‌ای از طرح خود را نیز تحویل نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن داده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x