دبیرکل ناتو به کانادا می‌رود

بر اساس اعلام دفتر جاستین ترودو، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در هفته جاری سفری به کانادا خواهد داشت تا بر امنیت در حوزه قطب شمال در بحبوحه تغییرات آب و هوایی و حمله روسیه به اوکراین تمرکز کند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از ۲۴ تا ۲۶ اوت (دوم تا چهارم شهریور) به کانادا سفر می‌کند و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا او را در طول این سفر همراهی خواهد کرد.
او قرار است روز پنجشنبه این هفته در شهرستان “کمبریج بی” در منطقه نوناووت، دهکده‌ای در شمال دوردست کانادا و یکی از توقفگاه‌های اصلی کشتی‌هایی که از گذرگاه شمال غربی اقیانوس منجمد شمالی بین اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام عبور می‌کنند، توقف خواهد کرد.
در این بیانیه آمده است که او روز جمعه به پایگاه جنگنده‌های کانادایی در شهر کلد لیک استان آلبرتا سفر خواهد کرد تا برنامه مدرن‌سازی یک سازمان دفاعی مشترک و کانادا موسوم به فرماندهی دفاع هوا-فضای آمریکای شمالی (نوراد) صحبت کند.
یک سخنگوی دولت کانادا گفت: “با توجه به مکان‌های این سفر، تمرکز قابل توجهی روی موضوع قطب شمال و چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوایی بر امنیت وجود خواهد داشت.”
استولتنبرگ امسال سفرهایی به حوزه‌های اروپایی قطب شمال عمدتاً برای نشان دادن حمایتش از پیشنهاد فنلاند و سوئد برای پیوستن به این ائتلاف داشته است. طبق اعلام شورای قطب شمال، نزدیک به ۴۰ درصد از توده خشکی کانادا به عنوان حوزه قطب شمال در نظر گرفته می‌شود، در حالی که بیش از ۵۳ درصد از خط ساحلی اقیانوس منجمد شمالی در حوزه روسیه قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا