روسیه: آمریکا برای لاوروف و هیات روسی در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا صادر کند

سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد، سفارت روسیه از کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا می‌خواهد تا فورا برای وزیر امور خارجه روسیه و تمامی اعضای هیات شرکت‌کننده این کشور در نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل ویزا صادر کند.

به گزارش نخ نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه روسیه ۲۴ گفت: سفارت روسیه در آمریکا در حال حاضر درخواست خود را به کاخ سفید و وزارت امور خارجه ارائه کرده و از آنها خواسته تا به تعهدات خود به عنوان کشور میزبان مقر سازمان ملل عمل کنند و فوراً برای سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و تمامی اعضای هیات شرکت‌کننده روسیه ویزا صادر کند.
وی افزود: ما به تاکید بر تضمین ورود بلامانع تمامی نمایندگان روسیه که در هفتاد و هفتمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهند داشت، ادامه می‌دهیم.
آنتونوف تصریح کرد: من روز پنجشنبه مجددا به وزارت امور خارجه می‌روم و یکی از موضوعاتی که در آن دیدار مطرح خواهم کرد همین مشکل مشارکت لاوروف و هیات روسیه در نشست قریب‌الوقوع مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر در نیویورک است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قصد دارم در آینده نزدیک در نشست‌هایی در پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا پی ببرم که آیا واشنگتن حقیقتاً برای مذاکره با مسکو درباره کنترل تسلیحاتی و معاهده‌ای برای جایگزینی معاهده “استارت جدید” آماده است یا خیر.
آنتونوف افزود: قرار است با نمایندگان پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا در آینده نزدیک دیدار کنم و در آنجا پی خواهم برد که آیا آمریکایی‌ها واقعا آماده همکاری برابر و سودمند برای هر دو طرف هستند یا خیر.
وی در ادامه گفت: کاملا متقاعد شده‌ام که بدون یک گفتگوی جدی میان آمریکا و روسیه، صلح بین‌المللی و نظم بین‌المللی را از دست خواهیم داد. امروز معاهده استارت جدید، استاندارد طلایی در زمینه کنترل تسلیحاتی است که باید حفظ شود. اما این معاهده در سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود و ما باید تصمیم بگیریم که زمانی که این پیمان منقضی شد چه کار انجام خواهیم داد.
آنتونوف همچنین گفت: تلاش‌های آمریکا برای جدا کردن بازارهای انرژی به بازارهای “خوب” و “بد” منجر به بی‌ثباتی بخش انرژی و همچنین افزایش قیمت سوخت و تورم می‌شود.
وی افزود: هدف آمریکا از این کار، محروم کردن روسیه از کسب درآمد است. اما ما منابع‌مان را به قیمت ناچیز و نامطلوب ارائه نخواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا