فیروزی: اساس جمهوری اسلامی شنیدن صدای مردم است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس قانون مردم حق دارند که نقدها و اعتراض های خود را نسبت به روش اجرایی سیاست‌ها از طریق مقالات، سخنرانی‌های احزاب و یا برگزاری تجمعات مطرح کنند، اما نباید اجازه داد تا دشمنان مطالبات مردم را با دروغ پراکنی و فضاسازی به حاشیه ببرند.
رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت وگو با نخ نیوز، با اشاره به صحبت های چهارشنبه‌شب  رئیس جمهور با مردم در خصوص اتفاقات اخیر در سطح کشور، بیان کرد: همان طوری که رئیس جمهور اشاره کردند اساس جمهوری اسلامی تا به امروز این بوده که صدای نقدها و اعتراضات مردم را بشنود. متاسفانه عده‌ای این موضوع را برنمی‌تابند و قصد دارند مطالبات مردم را به حاشیه ببرند. 

وی افزود: برخی با فضاسازی و دروغ و تهمت در فضای مجازی و یا در رسانه های معاند سعی دارند تا مطالبات مردم راه درست خودش را پیش نگیرد . اما ما در مقابل باید سعی کنیم تا این بستر مهیا شود که مردم به راحتی مطالبات خود را مطرح کنند. صدای مردم باید شنیده شود. مسئولان نیز در راستای تحقق مطالبات مردم گام بردارند. نقد و اعتراض حق مردم است. اما نقد نیز باید منصفانه و سازنده باشد. قطعا تخریب اموال عمومی و آتش زدن بانک ها و حمله به نیروی انتظامی و یا داشتن سلاح گرم و سرد در اعتراضات شایسته نیست. پشت این رفتارها نیز قطعا مردم نیستند.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از لحاظ قانونی بستر اعتراض و انتقاد مردم فراهم است. اگر مردم به روش‌های حاکم در جامعه چه در خصوص گشت ارشاد و چه در خصوص سایر سیاست های دولت انتقاد  دارند باید مخالفت خود را مطرح کرده و حتی پیشنهاد خود را برای اصلاح روش‌ها ارائه کنند. ما باید عملا این بستر را برای جامعه فراهم کنیم. افراد در قالب مقالات، سخنرانی های گروه ها و احزاب و حتی تجمعات قانونی باید این فرصت را در اختیار داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه بعضا شبکه های بیگانه و افراد ضدانقلاب از این مطالبات مردم سوءاستفاده می کنند. اهانت به قرآن و اعتقادات مردم و رفتارهای تند و هنجارشکنانه قابل قبول نیست. پشت این رفتارها سازماندهی دشمن است و مردم باید مراقبت کنند. ان شاءالله با وحدت و انسجام این روزها را پشت سر گذاشته و به سمت توسعه کشور گام بر خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x