بزرگترین آزمایشگاه دولتی شرق استان تهران در دماوند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، صبح روز شنبه آزمایشگاه بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهر دماوند به مساحت ۳۴۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به همت خیرین محترم سلامت در مدت زمان چهار ماه به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه دماوند، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و جمعی از مسئولان منطقه حضور داشتند.

راه‌اندازی مجهزترین مراکز آزمایشگاهی شرق استان تهران در دماوند

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: با همت خیرین یکی از مجهزترین مراکز آزمایشگاهی در شرق استان تهران افتتاح و از نظر لجستیک و تجهیزات و ساختاری شکل مناسبی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه یک نقطه کانونی برای کنترل کیفیت آزمایش خواهد بود و با توجه به تجهیزات بسیار زیادی که با پیگیری نماینده شهرستان دماوند در مجلس فراهم شده امروز شرایط مطلوبی برای این آزمایشگاه در بیمارستان فاطمه زهرا(س) از نظر علمی، کمی و کیفی مهیا شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این آزمایشگاه تقریبا به یک آزمایشگاه مرجع در این منطقه تبدیل شده و می‌تواند نیازهای متنوع آزمایشگاهی را برآورده کند، گفت: تلاش همکاران ما در این بیمارستان به گونه ای بوده که هیچ نمونه آزمایشگاهی از منطقه خارج نشود و توان علمی و تجهیزاتی به گونه‌ای طراحی شود که همه نیازهای آزمایشگاهی منطقه در همین بیمارستان تامین شود.

زالی خاطرنشان کرد: کار بسیار خوبی که همکاران ما در این آزمایشگاه طی ماه های اخیر در ذیل این مرکز آزمایشگاهی انجام داده اند، با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد در روستاها و مراکز پراکنده شهرستان سکونت داشته و به دلیل  مسن بودن امکان حضور در آزمایشگاه را ندارند، طرح ها و تورهایی ایجاد شده تا بتوانند نیازهای افراد را در محل مرتفع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در ایجاد آزمایشگاه بحث استمرار کنترل کیفیتی است، گفت: به نظر می‌رسد از قبل این امکانات زیرساختی پشتیبانی و آزمایشگاهی در این بیمارستان بسیاری از نیازهای مهم مردم ضمن بالا بردن کیفیت خدمات‌رسانی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه شرایط ارائه خدمات در این بیمارستان به گونه‌ای طراحی شده که با همپوشانی مناسب با بیمارستان سوم شعبان دماوند عملا در مدار خدمت رسانی قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیمارستان فاطمه زهرا در ۳ ماهه ابتدای سال بیش از ۵۰ هزار مراجعه کننده سرپایی داشته است که نشان می‌دهد این بیمارستان جایگاه ممتازی در شهر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه فاز نخست برای این بیمارستان ۲۰ تختخوابی است و ما نیز در این مهم کمک می‌کنیم، گفت: درآمد اختصاصی چندبرابری بیمارستان نسبت به بهار سال ۹۹ را شاهد هستیم و حجم قابل توجه مراجعین سرپایی می‌تواند سرمایه خوبی برای توسعه آتی بیمارستان باشد.

بزرگترین آزمایشگاه دولتی شرق استان تهران در دماوند افتتاح شد

سیداحمد رسولی نژاد، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: در آذرماه سال ۱۴۰۰ در آیین افتتاح درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت فاطمه (س)، موضوع افتتاح آزمایشگاه در این بیمارستان تا پایان تیرماه مطرح شد که البته به دو هفته تاخیر شاهد افتتاح آن هستیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم در نیمه دوم سال جاری نیز بخش های بستری و اتاق عمل را با کمک خیرین محترم افتتاح کنیم، گفت: مجموعا ساختمان و تجهیزات با کمک خیرین و هیات امنا به مبلغ ۱۰میلیارد تومان هزینه شده است.

لازم به ذکر است، خدمات قابل ارائه در این مرکز آزمایشگاهی شامل هماتولوژی، میکروبیولوژی، بیوشیمی، هورمون شناسی، سرولوژی، Urine Analysis, انگل شناسی، بانک خون، نمونه گیری و … می‌باشد.

ضمناً جهت رفاه حال بیماران گرامی امکان نمونه‌گیری در محل کار یا منزل توسط کادر مجرب آزمایشگاه بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) دماوند فراهم گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا