نتایج نظر سنجی: اقتصاد آمریکا بسیار ضعیف و کاهش رضایت از عملکرد بایدن

به گزارش نخ نیوز و به نقل از ایرنا، نتایج یک نظرسنجی جدید از سوی شبکه سی ان بی‌سی نشان می‌دهد که ۴۷درصد از مردم می‌گویند اقتصاد این کشور بسیار ضعیف است، ۵۷ درصد دیگر نیز معتقدند آمریکا در سال آینده با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد.

به گزارش “نیوز مکس”، با ادامه جنگ در اوکراین و افزایش تورم در آمریکا، درصد تایید عملکرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین نظرسنجی سی ان بی‌سی کاهش یافته است. 

۳۸درصد از مردم آمریکا عملکرد بایدن را تایید کرده و ۵۳ درصد او را تایید نمی‌کنند.

همچنین در زمینه اقتصاد ۳۸ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تایید کرده و ۶۰ درصد سیاست‌های اقتصادی او را تایید نمی‌کنند.

جی کمپل که این نظرسنجی را انجام داده است، می‌گوید بزرگ‌ترین مشکل بایدن این است که تورم بدون توجه به وابستگی سیاسی، بر همه تاثیر می‌گذارد. 

وی ادامه داد: هزینه زندگی بر همه مسائل از جمله کرونا تاثیر گذاشته است. درحال حاضر تورم، مساله اصلی برای دموکرات‌ها، جمهوریخواهان و مستقل‌ها است. 

این نظر سنجی همچنین نشان می‌دهد که بالاترین درصد آمریکایی‌ها از سال ۲۰۱۲ تاکنون، یعنی ۴۷ درصد معتقدند که اقتصاد این کشور بسیار ضعیف است و ۱۷ درصد اقتصاد آمریکا را خوب می‌دانند. 

در همین حال تنها ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند شرایط مالی آن‌ها رو به بهبودی است. این کمترین نرخ در هشت سال گذشته است. 

 شبکه خبری سی ان ان همسو با دولت دموکرات جو بایدن نیز عصر پنجشنبه به وقت محلی در گزارشی یک ارزیابی از چهارنظرسنجی انجام شده در خصوص میزان محبوبیت و عملکرد بایدن ارائه کرده است که نشان می‌دهد تنها ۳۹ درصد از مردم آمریکا عملکرد او را تایید و ۵۵ درصد از او ناراضی هستند. 

این ارقام تفاوت چندانی با متوسط ارزیابی‌های ماه مارس که تایید عملکرد بایدن را ۴۰ درصد و عدم تایید او را ۵۴ درصد نشان می‌داد، ندارد.

در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک که روز چهارشنبه منتشر شد نیز شرایط برای بایدن خوب نیست. تنها ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها و ۳۵ درصد رای دهندگان ثبت نام شده عملکرد او را تایید می‌کنند. 

از سوی دیگر درصد افرادی که عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را کاملا تایید می‌کنند ۱۸ درصد است، در حالی که بیش از دو برابر این تعداد یعنی ۴۳ درصد از افرادی است که به شدت از این عملکرد ناراضی هستند.

۴۶۹ کرسی کنگره ایالات متحده (شامل ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا و همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان) برای انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ۱۴۰۱) به رای گذاشته می‌شود. 

جمهوری خواهان باید تنها پنج کرسی در مجلس نمایندگان و یک کرسی در سنا به دست آورند تا اکثریت خود را در هر دو مجلس کسب کنند. این به این معنی است که اگر دموکرات‌ها می‌خواهند در سال جاری کنترل خود را بر کنگره حفظ کنند، فرصتی برای اشتباه ندارند. 

هم اکنون دموکرات‌ها با داشتن ۲۲۱ کرسی از ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، اکثریت را در این مجلس در کنترل خود دارند؛ اما در مجلس سنا تنها با دو کرسی کمتر، ۴۸ کرسی از ۱۰۰ کرسی این مجلس را در اختیار دارند و جمهوریخواهان ۵۰ کرسی در سنا دارند لذا حتی یک رای در سنا، بسیار تعیین کننده است.

در انتخابات ۲۰۲۲ قرار است ۱۴ کرسی دموکرات‌ها و ۳۰ کرسی جمهوری‌خواهان در رقابت میان‌دوره‌ای سنا به رای گذاشته شود. 

ترکیب و کرسی‌هایی که قرار است در این انتخابات به رای گذاشته شود، اهمیت دارد چرا که می‌تواند اکثریت این دو حزب اصلی آمریکا را در کنگره تحت تاثیر قرار دهد. 

علاوه بر این، برخی اعضای فعلی کنگره هم قصد ندارند بار دیگر وارد رقابت شوند به گونه‌ای که تا اکتبر ۲۰۲۱، ۲۹ عضو کنگره شامل پنج عضو سنا و ۲۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده‌اند که برای انتخاب مجدد شرکت نخواهند کرد. 

۱۷عضو اعم از پنج سناتور و ۱۲ نماینده، بازنشستگی خود را اعلام کرده‌اند. هر پنج عضو بازنشسته سنا جمهوری‌خواه و از ایالت‌های کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، اوهایو، آلاباما و میسوری هستند و از اعضای بازنشسته مجلس نمایندگان، هشت نفر دموکرات و چهار نفر دیگر جمهوری‌خواه هستند. 

۱۲ عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای تصدی پست‌های دیگر نامزد می‌شوند. چهار جمهوری‌خواه و سه دموکرات به‌دنبال کرسی‌های مجلس سنای آمریکا، یک جمهوری‌خواه و یک دموکرات برای تصدی فرمانداری، یک جمهوری‌خواه برای تصدی پست وزارت خارجه ایالتی، یک دموکرات برای شهرداری و یک دموکرات هم برای تصدی دادستانی ایالتی نامزد می‌شوند. 

هیچ یک از اعضای سنای ایالات متحده برای مناصب دیگر نامزد نمی‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا