منتظر نتایج توافق استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین هستیم

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: سفر رئیس‌جمهور به چین می‌تواند نشان از خروج ایران از انزوای سیاسی بودا و پذیرش از سوی یکی از قدرت های جهانی است.
مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با نخ نیوز در ارزیابی از سفر رئیس‌جمهور به چین خاطرنشان کرد: با توجه به حضور تعدا زیادی از وزرا و شخصیت‌ها همراه رئیس‌جمهور در این سفر می‌توان اهمیت آن را برای دولت سیزدهم مشاهده کرد.
وی با بیان این‌که «طبیعتا پیامدهای اقتصادی سفر بیشتر مورد توجه قرار دارد» با توجه به فشارهای داخلی و خارجی و از سوی دیگر موضع اخیر چین در همکاری با رقبای منطقه‌ای ایران، ابراز امیدواری کرد که «خروجی مثبتی بعد از سفر شاهد باشیم».
مطهرنیا در بخش دیگری از این‌گفت‌وگو با بیان این اعتقاد که «رهاورد اولیه سفر رئیسی به چین می‌تواند نمایش پذیرش ایران از سوی یکی از قدرت‌های جهانی باشد» اظهار داشت: باید دید توافقات امضاء شده در مسیر مساله‌ای تحت عنوان توافق استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین به کجا می‌انجامد.
وی در پایان با اشاره به سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به عربستان یادآور شد: مسائلی که در جریان این سفر پیش آمد و اعلام مواضع صریح او همچنان در ذهن‌ها باقی است و چین باید روشن‌تر در این زمینه مواضع خود را بیان کند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x