فاز اول مرکز تعمیرات لکوموتیو بندر خشک آپرین افتتاح شد

به گزارش نخ نیوز، سید میعاد صالحی با یادآوری این‌که دولت سیزدهم توجه ویژه به توسعه حمل و نقل ریلی دارد، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های جهشی و تحولی اجرا شده تا در حوزه افزایش آماده به کاری لکوموتیوها، توسعه و ارتقاء عملیات به‌سازی و بازسازی خطوط، فعال کردن کریدورهای شمال- جنوب و شرق-غرب گام برداریم.

وی با تاکید بر این‌که حمل‌و‌نقل ریلی برای ایران یک فرصت بزرگ است که طی سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، افزود: بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، توجه ویژه ای به اولویت ریلی و توسعه حمل و نقل ریلی شده است. در نتیجه امروز شاهد برنامه تحولی هستیم که متناسب با شرح فعالیت ها، موضوعات را رصد و پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که  روی آن متمرکز شده ایم، بحث لکوموتیو به عنوان یکی از گلوگاه ها بود. در این راستا بر روی تعمیرات، نوسازی و بازسازی لکوموتیوهای موجود و تامین لکوموتیوهای جدید برنامه ریزی و اقدام شده و طی این مدت، میزان آماده به کاری لکوموتیو ها افزایش یافته است.

وی بیان کرد: توسعه و تجهیز مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین با توجه به موقعیت ممتاز این مرکز، در همین راستا صورت گرفت و قصد داریم تا حد امکان، تعمیرات لکوموتیو مرکز تهران را به آپرین منتقل کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: با توجه به قول مساعد وزیر اقتصاد، به‌زودی گمرک در مرکز لجستیک آپرین مستقر و شاهد افتتاح بندر خشک آپرین باشیم. این موضوع یک گام مهم در تحقق ماده ۵۷ برنامه ششم توسعه و دستیابی حمل و نقل ریلی به سهم ۳۰ درصد بار خواهد بود.

صالحی اضافه کرد: ایران دارای دو مزیت مواد معدنی و صنعت نفت و پتروشیمی است که با توجه به وجود حجم انبوه بار در این دو حوزه، حمل‌و‌نقل ریلی می‌تواند نقش به‌سزایی را در این زمینه ایفا کند.

 

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x