احتمال پیشی گرفتن فروش تبلت‌ها از لپ‌تاپ‌ها در آینده‌ای نزدیک

مدیر ارشد فناوری تبلت‌های اندرویدی گوگل ادعا می‌کند فروش تبلت‌ها در آینده‌ای نه چندان دور از لپ‌تاپ‌ها بیشتر خواهد شد.

مدتی پیش به نظر می‌رسید گوگل تبلت‌ها را فراموش کرده است، اما ناگهان سرمایه‌گذاری زیادی در این بازار کرد. اندروید ۱۲ ال (Android 12L) برای پشتیبانی از دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر درحال توسعه است. همچنین یکی از بنیان‌گذاران این پلتفرم، ریچ ماینر، با عنوان «مدیر ارشد فناوری تبلت‌های اندرویدی» دوباره به این تیم پیوسته است. ماینر در یکی از قسمت‌های برنامه‌ی The Android Show گوگل درباره‌ی فرصتی که برای این شرکت در این حوزه می‌بیند، صحبت کرد.

ورج می‌نویسد در این برنامه، ماینر به معرفی تبلت‌های اندرویدی در سال ۲۰۱۱ اشاره می‌کند و اینکه چگونه اپلیکیشن‌هایی مانند پخش‌کننده‌های رسانه‌ به‌راحتی و بدون سرمایه‌گذاری زیاد با آن‌ها سازگار شدند، اما پس از آن رشد «تقریباً راکد» بود. او به داده‌هایی استناد کرد که نشان می‌دهد رشد این دسته‌ از محصولات قبل از شروع کرونا یعنی اواخر سال ۲۰۱۹ شروع شده و همچنان به مسیر خود ادامه داده است. همچنین ماینر در صحبت‌های خود به پیشرفت تجهیزات جانبی مانند صفحه‌کلید و پیشرفت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توسط سازندگان شخص ثالث اشاره کرد که باعث شدند تبلت‌ها از صرفاً مصرفی بودن گذر کرده و به ابزاری برای خلق کردن تبدیل شوند.

دلیل دیگری که او ذکر می‌کند این است که تبلت‌ها می‌توانند «بسیار توانمند و ارزان‌تر از لپ‌تاپ» باشند. همین مسئله گوگل را برای توسعه Android 12L ترغیب کرد تا رابط کاربری سیستم خود را برای استفاده در دستگاه‌های بزرگ‌تر بهینه کند.

ماینر درحال ساخت بستری برای توسعه‌دهندگان است تا به اپلیکیشن‌های خود نگاهی انداخته و از ابزارهایی که گوگل برای بهبود آن‌ها ایجاد کرده، استفاده کنند. ابزارهای مذکور می‌توانند به توسعه‌دهندگان برای بهبود اجرای اپلیکیشن‌ها در محیط تبلت کمک کنند.

ماینر در بخشی از صحبت خود به اطلاعات فروش سال ۲۰۲۰ اشاره کرد، یعنی سالی که فروش تبلت‌ها به لپ‌تاپ‌ها نزدیک شد. او در ادامه گفت:

من درواقع فکر می‌کنم در آینده‌ای نه چندان دور فروش تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به نقطه‌ای مشترک برسد و پس از آن سالانه تبلت‌های بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌های موجود فروخته می‌شود. فکر می‌کنم وقتی از آن نقطه عبور کنیم، دیگر برگشتی نخواهد بود.

اما با وجود تمام این ادعاها، باید دید آیا گوگل می‌تواند دستگاه‌هایی ارائه کند که ارزش خرید داشته باشند؟ و اینکه باید اندروید ۱۲ ال را در دستگاه‌های آینده این شرکت دید تا متوجه شد چقدر تجربه کاربری را بهتر می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا