TwentyTwentyThree: یک تم وردپرس که به آینده نگاه می کند

TwentyTwentyThree: یک تم وردپرس که به آینده نگاه می کند

انتشار وردپرس ۶.۱ در ۱ نوامبر ۲۰۲۳، موضوع جدیدی را معرفی کرد: TwentyTwentyThree. مانند هر موضوع دیگر، هدف نشان دادن ویژگی های ظاهری جذاب است.

تم وردپرس که به آینده نگاه می کند

که با جدیدترین نسخه وردپرس انجام می شود. TwentyTwentyThree به ما نگاه خوبی به آنچه که ۶.۱ می تواند انجام دهد به ما می دهد و به ما امکان می دهد آینده نزدیک وردپرس را در حالی که به تکامل خود به سمت یک سیستم طراحی بدون کد ادامه می دهد تصور کنیم.

TwentyTwentyThree مطمئناً برای بررسی شما آماده است که آیا از آن در تولید استفاده می کنید یا می خواهید آن را برای استفاده در آینده ارزیابی کنید.

TwentyTwentyThree: تم بلوک برای سازندگان

TwentyTwentyThree نمی تواند نمونه بهتری از این باشد که چگونه می توانید هر عنصر یک سایت وردپرس را فقط با بلوک بسازید. این مشخصه تم بلوک است.

این موضوع نسخه‌ای از نسخه قبلی خود یعنی TwentyTwentyTwo است. آن موضوع یک جهت هنری کاملاً مشخص داشت. در مقابل، TwentyTwentyThree به قدری طراحی ناشناخته است که بر خلاف تم‌های پیش‌فرض وردپرس قبلی‌اش، بدون تصاویر استوک ارائه می‌شود. و بسیار سبک وزن است. و آن یک نکته است.

بیایید نگاهی به ویژگی های متمایز TwentyTwentyThree بیندازیم.

تغییرات سبک

این ویژگی، بخشی از ویرایشگر سایت ، ممکن است آغازگر یک دوره جدید تم بدون فرزند باشد. اگر تا به حال نیاز به ایجاد تغییرات عمده در یک تم داشته اید، ممکن است از دردسرهای لازم برای ایجاد یک تم کودک که در آن سبک ها و عملکردهای سفارشی شما وجود دارد، بدانید.

این ایده که اکنون می‌توانید سبک یک تم را بدون استفاده از تم متفاوت تغییر دهید، با گزینه‌های سبکی که TwentyTwentyThree ارائه می‌دهد، به طور کامل نمایش داده می‌شود.

علاوه بر سبک پیش‌فرض، انتخاب این ۱۰ تغییر سبک برای وب سایت شما آسان است. قابل ذکر است، هر تغییر سبک توسط یکی از اعضای جامعه وردپرس ایجاد شده است.

هر سبک با پالت رنگ و تایپوگرافی آن تعریف می شود. اینها را به عنوان نقاط شروعی در نظر بگیرید که می توانید مطابق با نیازهای خود تغییر دهید.

پالت های رنگی

هر یک از ۱۱ تغییر سبک دارای یک پالت رنگ پنج مجموعه ای (نقطه شروع) است. تغییر سبک پیش فرض از موارد زیر استفاده می کند:

شما همیشه می توانید هر رنگی را از سبک پیش فرض یا به هر یک از ۱۰ تغییر دیگر آن تغییر دهید.

تایپ فیس ها

تم TwentyTwentyThree با خانواده های فونت ارائه می شود که ممکن است برای شما جدید باشد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، نام تایپ را انتخاب کنید.

فونت سیستم

این فونت‌ها از فونت‌هایی که قبلاً روی سیستم کاربر نصب شده‌اند، استفاده می‌کنند.

همه این فونت‌ها با TwentyTwentyThree بسته‌بندی شده‌اند، به این معنی که شما آنها را از منابع شخص ثالث مانند Google که در آن مسائل مربوط به حریم خصوصی در اوایل سال گذشته در اتحادیه اروپا مطرح شد، نمی‌کشید. بعلاوه، یک فونت فقط در صورت استفاده بارگذاری می‌شود، که عملکرد واقعی را تقویت می‌کند (اما این برای اکثر مضامین بلوک وردپرس جدید نیست).

اگر ترجیح می دهید همیشه می توانید از فونت های داخلی دور شوید. و مانند هر تم بلوکی، می‌توانید رنگ یا حروف تایپ را به یک بلوک، مانند عنوان، اختصاص دهید تا در کل سایت اعمال شود.

هنوز نمی‌توانید ویژگی‌هایی مانند فاصله حروف، فاصله کلمات یا ارتفاع خطوط را بر اساس سایت تعیین کنید، اما انتظار دارید که با انتشار وردپرس ۶.۲ در مارس ۲۰۲۳، این ویژگی تغییر کند.

تایپوگرافی سیال و فاصله

احتمالاً از خود می‌پرسید: «من فکر می‌کردم که اکثر تم‌های WP قبلاً پاسخگو هستند. این چیه؟”

TwentyTwentyThree بر روی محتوای شما تمرکز می کند و لازم نیست مانند قبل نگران این باشید که آیا تایپ فیس و فضای اطراف شما در همه دستگاه ها به خوبی ارائه می شود یا خیر.

چگونه کار می کند؟

طراحی ریسپانسیو از پرس و جوهای رسانه ای CSS برای هدف قرار دادن عرض دسکتاپ، لپ تاپ و دستگاه تلفن همراه استفاده می کند. مشکل این رویکرد این است که طراحان نمی توانند برای هر نوع دستگاه نقطه شکست تعیین کنند. این به برخی از مسائل طراحی اشاره می کند که باید به صورت موردی حل شوند.

حروف سیال عرض دستگاه را هدف قرار نمی دهد. در عوض، با استفاده از سه مقدار ویژگی clamp (اندازه حداقل، ترجیحی و حداکثر) با نمای دستگاه کار می کند و بر اساس آن مقیاس می شود.

این یک راه حل زیبا است، به ویژه برای سرفصل ها و اندازه های متن بزرگ.

برای اندازه‌های کوچک‌تر، مانند کپی بدنه، رویکرد پرس‌وجو رسانه‌ای سنتی هنوز راهگشاست.

برای جزئیات بیشتر و برخی از مشخصات فنی، به افزودن پشتیبانی تایپوگرافی سیال به تم های بلوک وردپرس از CSS-Tricks مراجعه کنید. در آن مقاله، برخی از مشخصات فنی را خواهید دید که نحوه عملکرد تایپوگرافی سیال را توضیح می دهد.

جمع بندی

گاهی اوقات تشخیص اینکه هر تم می تواند چه ویژگی های جدیدی را به همراه داشته باشد دشوار است. من از خودم می‌پرسم: “آیا این ویژگی برای تم خاص است یا این بخشی از هسته وردپرس است؟”

تنها راه برای پیدا کردن – کوتاه از خواندن مستندات – این است که آن را با آزمایش مضامین مختلف آزمایش کنید. بنابراین من آزمایش های زیادی انجام دادم و همانطور که مشخص شد، آنچه به طور خاص در TwentytwentyThree تعبیه شده است (و نه هسته وردپرس) ویژگی هایی بود که در بالا توضیح داده شد.

در حالی که TwentyTwentyThree خیره کننده به نظر نمی رسد، تنها نقطه قوت آن است.

آن را به عنوان یک لوح خالی قدرتمند در نظر بگیرید که در آن طیف وسیعی از امکانات طراحی را در اختیار دارید. این موضوع می‌پرسد، “اگر بتوانیم با یک صفحه خالی شروع کنیم، آینده مضامین WP چیست؟”

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x