مرکز قرنطینه دام در بوشهر راه اندازی شد

به گزارش نخ نیوز، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آئین گفت: جمهوری اسلامی در تلاش است به مانند روابط سیاسی و امنیتی روابط اقتصادی خود را با کشور برادر، دوست و همسایه قطر توسعه دهد؛ راه اندازی این مرکز قرنطینه دامپزشکی یکی از موارد همکاری‌های مشترک است که برادران قطری در بوشهر سرمایه گذاری کردند.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز قرنطینه دامپزشکی دام‌های ایرانی به مقصد کشورهای جنوبی خلیج فارس و دام‌های دیگری از جاهای دیگر دنیا به مقصد شمال ایران، روسیه و کشورهای شمال ایران در این مرکز نگهداری، قرنطینه و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: راه‌اندازی مرکز قرنطینه دامپزشکی از سوی کشور قطر در بوشهر به عنوان اقدام اول اجرا شده و قرار است در تکمیل آن یک کشتارگاه صنعتی بزرگ و صنایع بسته‌بندی گوشت قرمز ایجاد و به جاهای مختلف در داخل و خارج کشور صادر شود. 

محمدی‌زاده تصریح کرد: سرمایه گذاران قطری جزء وارد کنندگان و صادرکنندگان گوشت قرمز هستند که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با سرمایه‌گذار قطری در اجرا زیرساخت‌های لازم همکاری می‌کنند.

استاندار بوشهر در خصوص سفر هفته گذشته رئیس جمهور به کشور قطر گفت: رئیس جمهور در این سفر تفاهم‌نامه‌های گوناگون برای ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و قطر منعقد کرد و ایران به‌عنوان پشتیبانی این کشور در مسابقات جام جهانی تعیین شد.

محمدی زاده اضافه کرد: مرکز قرنطینه دامپزشکی بوشهر می‌تواند در پشتیبانی‌ مواد پروتئینی مورد نیاز برای مسابقات جام جهانی قطر موثر باشد.

وی یادآور شد: همچنین در راستای پشتیبانی از قطر در مسابقات جام جهانی خطوط پروازی و فعالیت فرودگاهی، اسکان مسافر و دیگر طرح‌های زیرساختی در بوشهر و کیش آماده می‌شود.

سرمایه‌گذار قطری گفت: بر اساس پروتکل‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها بین ایران و قطر، طرح‌های مهمی در ایران اجرا می‌شود.

صالح جابر المری با بیان اینکه بوشهر به‌عنوان مرکز قرنطینه دامپزشکی انتخاب شده است، افزود: زمین و محل اجرای این مرکز قرنطینه در بوشهر مطلوب و مناسب است و استانداردهای بهداشت جهانی مورد توجه قرار دارد.

سرمایه‌گذار قطری بیان کرد: در قرنطینه دام بوشهر تلاش می‌شود بیماری‌ها مهار و کنترل شود و در این زمینه سلامت دام‌ها حائز اهمیت است.

مرتضی بحرانی مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: مرکز قرنطینه دام‌های ایرانی در بوشهر مطابق استانداردهای بهداشت جهانی با همکاری مجموعه استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و پیمانکار قطری با شرایط ایده آلی برقرار و امید می‌رود این روند همچنان توسعه پیدا کند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x