ارسال پیام روسیه به ناسا!

مدیر آژانس فضایی روسیه در واکنش به بیانیه‌ی سازمان فضایی آمریکا(ناسا) مبنی بر ادامه همکاری فضایی دو کشور گفت: نگرانی‌های ما شنیده شده است.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، دیمیتری روگوزین، مدیر آژانس فضایی روسکاسموس روسیه به دنبال انتشار بیانیه ناسا مبنی بر ادامه همکاری دو کشور روسیه و آمریکا در فضا و به خصوص در ایستگاه فضایی بین‌المللی در صفحه توییتر خود نوشت: همانطور که دیپلمات‌ها می‌گویند، نگرانی‌های ما شنیده شده است.

او ناسا را نیز در این توییت منشن کرد و ادامه داد: ناسا تمایل خود برای ادامه همکاری‌ها با روسکاسموس را اعلام کرده است. در عین حال ما همچنان به تجزیه و تحلیل تحریم‌های جدید ایالات متحده ادامه می‌دهیم. 

روگوزین پس از سخنان بایدن درباره اعمال تحریم‌هایی بر روسیه و اینکه این تحریم‌ها بر برنامه‌های فضایی این کشور نیز اثر خواهد گذاشت، در چند توییت آمریکا را تهدید کرده و از نقش مهم روسیه در هدایت ایستگاه فضایی سخن گفته بود. به دنبال توییت‌های روگوزین، ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری دو کشور در ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه خواهد داشت و این ایستگاه از کشمکش‌های سیاسی به دور خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x