فرمانده آمریکایی: هیچ نشانه‌ای از توقف حملات یمن در دریای سرخ نیست

نایب دریاسالار برد کوپر، فرمانده عالی نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه گفت: «حوثی‌ها (انصارالله) در یمن هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان دادن به حملات خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ نشان نمی‌دهند.»
به گزارش نخ نیوز، برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم ارتش آمریکا گفت: «حوثی‌ها هیچ نشانه‌ای از توقف حملات بی‌پروای خود علیرغم پیوستن کشورها به ماموریت دریایی بین‌المللی برای “محافظت از کشتی‌ها در آبراه حیاتی و بهبود فعالیت تجارت دریایی” بروز نداده‌اند.»
وی افزود: از زمان اعلام عملیات «نگهبان رفاه» طی بیش از ۱۰ روز پیش، ۱۲۰۰ کشتی تجاری از منطقه دریای سرخ عبور کرده‌اند و هیچ یک مورد حمله پهپادها یا حملات موشکی قرار نگرفته‌اند.
کوپر ادعا کرد: انتظار می‌رود سایر کشورها نیز در این ائتلاف شرکت کنند. دانمارک یکی از آخرین کشورهایی بود که روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد یک ناوچه به عملیات اعلام شده توسط لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده بفرستد.
کوپر که فرماندهی ناوگان پنجم را برعهده دارد، گفت: «در حال حاضر پنج کشتی جنگی از ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا در حال گشت زنی در آب‌های جنوب دریای سرخ هستند.»
وی همچنین ادعا کرد: از زمان آغاز عملیات، این ناوها در مجموع ۱۷ پهپاد و چهار موشک بالستیک ضد کشتی را سرنگون کرده‌اند.
ارتش آمریکا: یک کشتی کانتینری در دریای سرخ مورد حمله موشکی قرار گرفت
این اظهارات در حالی مطرح شده که به گزارش رویترز، فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) اعلام کرد که یک کشتی کانتینری هنگام عبور از دریای سرخ مورد حمله موشکی قرار گرفته‌است.
این مرکز در پلتفرم ایکس نوشت: این کشتی کانتینری حامل پرچم سنگاپور و متعلق به دانمارک بوده که گفته هدف یک موشک قرار گرفته و ناوشکن آمریکایی گریولی به درخواست کمک این کشتی پاسخ داده‌است.
این خبرگزاری ادعا کرد: ناوشکن آمریکایی دو موشک بالستیک ضد کشتی را که از مناطق تحت کنترل ارتش یمن پرتاب شده بود، در حالی که به تماس اضطراری کشتی پاسخ می‌داد، سرنگون کرد.
مرکز تروریستی سنتکام توضیح داد که «گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کشتی قادر به حرکت است دریافت شد و هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی در دست نیست».
این مرکز افزود که این بیست و سومین حمله‌ای است که ارتش یمن به کشتی‌های تجاری از ۱۹ نوامبر گذشته انجام می‌دهد.
عصر شنبه، سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا پس از دریافت گزارشی مبنی بر بروز یک حادثه در حدود ۵۵ مایل دریایی جنوب غربی بندر حدیده یمن، به کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند، توصیه کرد احتیاط کنند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x