یکی دیگر از طراحان اصلی ای‌ام‌دی به اینتل پیوست

روهیت ورما، معمار کهنه‌کار ای‌ام‌دی، بعد از ۸ سال فعالیت در این شرکت، دوباره به اینتل بازگشت تا هدایت فرایند طراحی پردازنده‌های گرافیکی مجزای این شرکت را به دست گیرد.

روهیت ورما، از طراحان اصلی پردازنده‌های گرافیکی، هفته‌ی سوم بهمن ۱۴۰۰ با انتشار پستی در لینکدین خود از ترک ای‌ام‌دی بعد از ۸ سال خبر داد و بعد از یک هفته نیز اعلام کرد در جایگاه مدیریت تیم طراحی پردازنده‌های گرافیکی به اینتل می‌پیوندد.

او در سمت شغلی جدید خود، نقشی را به عهده خواهد گرفت که در مدت فعالیت خود در ای‌ام‌دی به انجام آن مشغول بود. ورما قبل از حضور ۸ ساله‌ی خود در ای‌ام‌دی، ۱۵ سال را در اینتل گذرانده بود و او در آن زمان به‌عنوان معمار اصلی تراشه فعالیت می‌کرد؛ عضو جدید اینتل، قبل از پیوستن به این شرکت در بار اول، در شرکتی به نام National Semiconductor فعالیت می‌کرد، که دیگر وجود ندارد.

ورما در سه سال گذشته به‌عنوان طراح پردازنده‌های مجزای ای‌ام‌دی فعالیت می‌کرد؛ او در طی این مدت روی پروژه‌هایی برای بخش‌های گیمینگ، گیمینگ در فضای ابری، بازار مصرف‌کننده و کامپیوترهای ورک‌ استیشن نیز کار می‌کرد و پنج سال قبل از آن، در واحد تجاری نیمه‌سفارشی ای‌ام‌دی مشغول به کار بود.

ورک استیشن (Workstation) کامپیوترهای قدرتمندی هستند که امکان پردازش‌های سنگین گروهی را فراهم می‌کنند.

vermarole

ورما به احتمال زیاد در توسعه‌ی پردازنده‌های گرافیکی Battlemage و Celestial اینتل فعالیت خواهد داشت.

به گزارش techspot، روهیت ورما به‌عنوان معمار اصلی پردازنده‌های گرافیکی مجزای تیم AXG اینتل به این شرکت ملحق شده است؛ تیم AXG در سال گذشته به‌عنوان بخش گرافیکی اینتل توسط راجا کدوری ایجاد شد.

طراح جدید اینتل در لینکدین خود نوشت:

از بازگشت به اینتل بسیار خوشحال هستم و مشتاقانه منتظر همکاری با این تیم برای طراحی و تولید محصولات خلاقانه‌ی گرافیکی نسل بعدی هستم.

اینتل در شکار و جذب مهندسان ارشد ای‌ام‌دی سابقه‌ای طولانی دارد؛ این شرکت در سال ۲۰۱۷، راجا کدوری، مدیر سابق گروه فناوری‌ رادئون را استخدام و او را به‌عنوان معاون ارشد گروه هسته و محاسبات بصری منصوب کرد. کدوری در حال حاضر توسعه‌ی پردازنده‌های گرافیکی مجزا و شتاب‌دهنده‌های سازمانی اینتل را به عهده دارد.

تیم آبی یک سال بعد از جذب راجا کدوری، جیم کلر، طراحی معماری Zen را نیز مجاب کرد که به اینتل بپیوندد؛ گرچه کلر دو سال بعد و در سال ۲۰۲۰، به دلیل برخی اختلافات این شرکت را ترک کرد.

اینتل تا به حال کریس هوک، مک فی، دیمین تریولت و هدر لنون را از تیم بازاریابی ای‌ام‌دی جذب خود کرده است.

با اینکه اقداماتی از این دست از ماهیت رقابت به شمار می‌روند، اما می‌توانند صدماتی جبران ناپذیر برای ای‌ام‌دی به همراه داشته باشند. تیم قرمز اخیراً به سقف بازاری برابر با اینتل رسیده است، با این وجود اینتل هنوز سرمایه قابل‌توجه بیشتری برای جذب کارمندان دارد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x