حالت ایمنی توییتر دردسترس کاربران بیشتری قرار می‌گیرد

حالت ایمنی توییتر برای حدود نیمی از کاربران در ایالات متحده‌ی آمریکا، بریتانیا، کانادا و… دردسترس قرار خواهد گرفت.

حالت ایمنی (Safety Mode) توییتر ویژگی بتایی است که سعی می‌کند به‌صورت خودکار از نمایش ترول‌ها در فید توییتر شما جلوگیری کند. این قابلیت پیش‌تر به‌صورت محدود آزمایش شده و حالا شرکت توسعه‌دهنده تصمیم‌ گرفته است آن را دراختیار حدود نیمی از کاربران خود در تعدادی از کشورهای انگلیسی‌زبان قرار دهد. ازجمله‌ی این کشورها می‌توان به ایالات متحده‌ی آمریکا، بریتانیا، کانادا و… اشاره کرد.

به‌گزارش ۹to5mac، قابلیت جدید توییتر به‌طور فعال ترول‌ها را جست‌وجو می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن‌ها را از فید خود حذف کنید. CNET دراین‌باره توضیح می‌دهد:

این ویژگی که ماه سپتامبر در نسخه‌ی آزمایشی محدود راه‌اندازی شد، حساب‌هایی که از عبارات بالقوه مضر (ازجمله توهین و پاسخ‌ها و منشن‌های مکرر) استفاده می‌کنند، به‌مدت هفت روز مسدود خواهد کرد.

توییتر که روزانه حدود ۲۱۷ میلیون کاربر فعال دارد، برای مدت زیادی زیر فشار بود تا بیشتر با آزار و اذیت مجازی مبارزه کند. این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به‌دلیل سمی‌بودن، به‌ویژه برای زنان، با انتقاد مواجه شده است. مطالعه‌ای که سازمان عفو بین‌‌الملل و Element AI در سال ۲۰۱۸ انجام داد، نشان داد روزنامه‌نگاران و سیاست‌مداران زن به‌طور میانگین هر ۳۰ ثانیه یک‌ بار توییت‌های «توهین‌آمیز» یا «مشکل‌ساز» دریافت می‌کنند.

اگر ویژگی مذکور دردسترس حساب کاربری شما قرار گرفته است؛ اما از آن استفاده نمی‌کنید، توییتر به شما پیشنهاد می‌کند این ویژگی را هرچه‌سریع‌تر فعال کنید. توییتر گفت:

از زمان عرضه‌ی اولیه بتای Safety Mode در ماه سپتامبر، متوجه شدیم برخی افراد برای شناسایی تعاملات ناخواسته کمک می‌خواهند. به‌همین‌دلیل، فناوری ما اکنون پاسخ‌های بالقوه مضر یا ناخوانده را شناسایی می‌کند و از افراد در نسخه‌ی بتا می‌خواهد که حالت ایمنی را فعال کنند.

توییتر اخیراً قابلیت دیگری را آزمایش کرد که با انتقاد زیادی مواجه شد. ویژگی مذکور ارسال پیام‌های شخصی در این پلتفرم را آسان‌تر می‌کرد؛ اما بسیاری می‌ترسند که این امر باعث افزایش تعداد پیام‌های توهین‌آمیز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا