سامسونگ یکی از مدیران ارشد اینتل را استخدام کرد

سامسونگ به‌تازگی یکی از مهندسان ارشد اینتل را استخدام و او را به‌عنوان معمار ارشد HPC و رئیس مؤسسه‌ی فناوری پیشرفته‌ی واحد آمریکا خود منصوب کرده است.

رابرت ویسنیفسکی، کارشناس ابررایانه، پس از ۱۰ سال کار در اینتل به واحد آمریکا سامسونگ الکترونیکس پیوست تا آزمایشگاه معماری سیستم این شرکت را در ایالات متحده رهبری کند. مدیر اجرایی سابق اینتل، اکنون نقش‌ معاون ارشد و معمار ارشد HPC (محاسبات با عملکرد بالا) و رئیس SAIT (مؤسسه‌ی فناوری پیشرفته‌ی سامسونگ) آزمایشگاه معماری سیستم‌های واحد آمریکا سامسونگ را برعهده دارد.

در صفحه‌ی لینکدین ویسنیفسکی آمده است:

برای پیوستن به Samsung SAIT با مأموریت ایجاد آزمایشگاه سیستمی مستقر در ایالات متحده هیجان‌زده‌‌‌ام.

به‌گزارش SamMobile، همکاری ویسنیفسکی و سامسونگ بر حل مسائل مربوط به حافظه و ارتباطات برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و HPC متمرکز خواهد بود.

تجارت نیمه‌هادی سامسونگ در ایالات متحده در حال رشد است و این شرکت سال گذشته رسماً اعلام کرد در حال ساخت کارخانه‌ی تولید نیمه‌هادی ۱۷ میلیارد دلاری در تگزاس است.

سامسونگ برای توسعه‌ی بخش پردازش گرافیکی جدیدترین نسل تراشه‌ی اگزینوس نیز با AMD وارد همکاری شده است و شایعات نشان می‌دهد این شرکت احتمالاً در حال برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی سیستم-روی-چیپ (SoC) موبایلی داخلی برای دستگاه‌های سری گلکسی است.

رابرت ویسنیفسکی پیش از پیوستن به سامسونگ، ۱۰ سال در اینتل کار کرده و سِمَت‌های مختلفی مثل معمار ارشد نرم‌افزار، معمار ارشد HPC و سرپرست فنی PI برای Aurora را برعهده داشته است. ویسنیفسکی پیش از اینتل نیز، ۱۵ سال به‌عنوان دانشمند در واحد تحقیقات IBM کار کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا