
نادرقلی ابراهیمی عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی نخ نیوز، درباره جلسه فراکسیون متبوعش با وزیر علوم، گفت: بنده در جلسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس با وزیر علوم، بر لزوم تداوم فعالیت مراکز آموزشی در شرایط جنگی از طریق روشهای جدید، نقش دانشگاهها در بازسازی صنایع تخریبشده با استفاده از قانون جهش تولید دانشبنیان، و لزوم گسترش برنامههای جهاد تبیین و دشمنشناسی در دانشگاهها تأکید کردم.
وی با اشاره به نقش دانشگاهها در شرایط حساس کنونی، اظهار کرد: توطئه دشمن نابودی زیرساختهای علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و آموزشی کشور بود، در شرایط جنگی و با توجه به هدف دشمن برای تعطیلی مراکز آموزشی، نباید دانشگاهها و مدارس تعطیل میشدند، بلکه لازم بود با طراحی روشی جدید، خواسته دشمن را خنثی کنیم و با مفهوم «مدرسه شجره طیبه» به کار آموزشی ادامه داد.
عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس درباره تبیین «همزمان و همپای مبعوث شدن دانشگاهیان با این ملت»، بیان کرد: دانشگاهها باید در مقاطع مختلف تحصیلی به حوزههای راهبردی و ضروری کشور مانند هوش مصنوعی، فضای دیجیتال، رسانه، پدافند، نیازهای اقتصادی و صنعتی و همچنین رشتههای میانرشتهای بپردازند.
ابراهیمی با بیان اینکه بازنگری در اجرای برنامههای آموزشی کشور با الگوی مقاومت فعال امری ضروریست، گفت: بنده در این جلسه بر موضوع بازسازی صنایع و آزمایشگاههای تخریب شده با استفاده از قانون جهش تولید دانشبنیان و بهرهمندی از اعتبارات مالیاتی تاکید کردم.
نماینده اراک در مجلس با اشاره به نقشآفرینی مؤثر دانشگاهها در حوادث دی ماه تأکید کرد: مقابله عالمانه و مسئولانه دانشگاهیان با بعضی جریانهای در مسیر دشمن در فتنه دیماه ۱۴۰۴ قبل قابل تحسین بود. توجه ویژه به جهاد تبیین، دشمنشناسی و زمانشناسی باید در اولویت برنامههای فرهنگی دانشگاهها قرار گیرد.



