
به گزارش گروه اجتماعی نخ نیوز، محمد غلامنژاد، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اظهار کرد: بیمه سلامت استان تهران بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت این استان را تحت پوشش خود دارد و با بیش از ۶۸۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی، همکاری میکند که درواقع یکی از بزرگترین و گستردهترین شبکههای خدمات درمانی کشور را مدیریت میکند که معادل حداقل ۱۰ استان کشور است.
براساس گزارش بیمه سلامت استان تهران، افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آنها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گروه پنج دهک اول درآمدی اعلام شده است، به صورت رایگان و متمرکز (بصورت غیرحضوری) و با اعتبار یکساله تحت پوشش بیمه سلامت همگانی ایرانیان قرار میگیرند.
به گفته او، افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آنها در دهک های ۶ و بالاتر اعلام شده است می توانند با پرداخت حق بیمه مرتبط با نتیجه ارزیابی وسع خود نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام و پوشش بیمه سلامت همگانی ایرانیان دریافت کنند.
غلامنژاد با اشاره به اینکه اداره کل بیمه سلامت استان تهران با کسب امتیاز «خوب» در ارزیابی سال ۱۴۰۳ دستگاههای اجرایی استان تهران، به جمع ۱۲ دستگاه برتر این استان راه یافت، اظهار کرد: این موفقیت در حالی به دست آمده است که استان تهران با ۷۳ دستگاه اجرایی و حجم گسترده خدمات درمانی، یکی از چالشبرانگیزترین مناطق برای ارزیابی عملکرد دستگاهها محسوب میشود. طبق گزارش رسمی سازمان اداری و استخدامی کشور، دستگاههای اجرایی در این ارزیابی بر اساس شاخصهای مختلفی از جمله عملکرد، پاسخگویی، شفافیت، مدیریت منابع و تحول دیجیتال در سه سطح خوب ، متوسط و ضعیف مورد سنجش قرار
وی با بیان اینکه اداره کل بیمه سلامت استان تهران با ارتقای جایگاه خود نسبت به سالهای گذشته، در کنار دستگاههایی قرار گرفت که قدیمیتر و دارای ساختارهای منسجم هستند، از این دستاورد به عنوان نتیجه مجموعهای از اقدامات تحولی در سال گذشته یاد کرد و گفت: این اقدامات شامل چابکسازی ساختار مدیریتی، تقویت فرآیندهای نظارتی، گسترش خدمات دیجیتال و کاهش مراجعه حضوری، بهبود کیفیت خدماترسانی و افزایش شفافیت اداری در سطوح مختلف اداره کل بوده است. این موفقیت حاصل همدلی و تلاش شبانهروزی همکاران ما در ارائه خدمات به مردم است و بدون همکاری بیوقفه تیمهای مختلف سازمان، دستاوردهای فعلی امکانپذیر نبود.
غلامنژاد افزود: در سال گذشته، این اداره کل توانست در حوزههای مختلف از جمله حمایت از بیماران خاص و صعبالعلاج، خدمات توانبخشی و پوشش خدمات زوجین نابارور، عملکردی فراتر از متوسط کشوری از خود نشان دهد. این موفقیتها تنها نقطه آغاز مسیر تحول و پیشرفت در این اداره کل است و برنامهریزیهای جدید برای ارتقای بیشتر کیفیت خدمات در سالهای آینده با جدیت دنبال خواهد شد.



