چگونه معترضان جنگ غزه، بایدن و سایر دموکرات‌های آمریکا را به چالش می‌کشند؟

همزمان با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت آمریکا از این رژیم، معترضان و حامیان فلسطین در آمریکا از هر موقعیتی استفاده می‌کنند تا اعتراض خود را به گوش «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران دموکرات برسانند؛ اعتراضاتی که انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده را نیز عمیقا تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش نخ نیوز، پس از گذشت ۶ ماه از جنگ غزه، همچنان جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه ادامه دارد و باعث شهادت بیش از ۳۳ هزار نفر شده است. در میان نسل‌کشی و ماشین جنگی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به راه انداخته است، حمایت‌های تمام‌عیار «جو بایدن» از این جنایت‌ها شدیدا زیر تیغ انتقادات قرار گرفته و هر روز در هر گوشه‌ای از جهان و هم‌چنین سرتاسر ایالات متحده، تجمعات اعتراضی علیه موضع رئیس‌جمهور آمریکا برگزار می‌شود.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی می‌نویسد: «اعتراضات علیه مدیریت بایدن نسبت به جنگ غزه، فعالیت‌های مقامات دموکرات را مختل کرده است. هم‌چنین جنگ غزه موجب شده تا تنش‌ها به حدی زیاد شوند که نگرانی را درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر ایالات متحده آمریکا برمی‌انگیزد. بسیاری از حامیان فلسطین استدلال می‌کنند که رئیس‌جمهور بایدن باید رای آنها را در انتخابات کسب کند و تمرکز بر روی تلفات غزه باید بیشتر از توجه به سیاست‌های انتخاباتی باشد.»
«جان فترمن» سناتور دموکرات از ایالت پنسیلوانیا که با حمایت سرسختانه خود از رژیم صهیونیستی، گروه مترقی کنگره آمریکا را ناامید کرده است، گفت: «اگر شما اکنون مردم را سازماندهی کنید که دست از حمایت رئیس‌جمهور بایدن بردارند، با این کار عملا از ترامپ حمایت و به او کمک می‌کنید. اگر می‌خواهید با آتش بازی کنید، خودتان باید آن را روشن کنید.»
روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اعتراضات حامیان فلسطین که بارها سخنرانی جو بایدن را برهم زده‌اند، می‌نویسد: «در هفته‌های اخیر، مقامات ستاد انتخاباتی بایدن تعدادی از افرادی را که بلیت برنامه‌ای در رابطه با جمع‌آوری کمک‌های مالی را خریداری کرده بودند، به عنوان حامیان احتمالی غزه شناسایی کرده و تذکر دادند که خرید آنها لغو شود.»
«کارول شریفتر» بازنشسته تکنسین سونوگرافی منهتن برای خرید بلیت ردیف اول بالکن ۲۵۰ دلار پرداخت کرده بود. عضوی از یک گروه یهودی ادعا کرد که شریفتر ۸۳ ساله قصد دارد مراسم را مختل کند و بدین ترتیب جای او را عوض کردند.
او که ظاهرا از این اقدام ناراحت شده بود، در مصاحبه‌ای گفت: «چه خبر است؟! من بیرون ۲ ساعت در زیر باران منتظر ماندم. من بلیت خودم را دارم.»
سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن هم ادعا کرد که مسئولان باید به حل مشکلات مربوط در حوزه بلیت بپردازند نه اینکه بلیت و جایگاه خریداری‌شده مختل‌کنندگان احتمالی را از آنها سلب کنند.

کلینتون، بایدن و اوباما

گفته شده است که «بیل کلینتون» و «باراک اوباما» روسای جمهور سابق آمریکا در کنار جو بایدن به طور مشترک حضور داشتند و حتی با وجود کنترل بلیت بعضی افراد، باز هم اقدامات و فریادهای اعتراضی علیه این چهره‌ها دیده و شنیده شده است.
عکاسی ۳۳ ساله از بروکلین در این رویداد خطاب به اوباما فریاد زده و گفته است: «نمی‌توانی فقط حرف بزنی و گوش ندهی.»
«جورجیا جانسون» یک دموکرات از منهتن گفت که در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای داد اما تمایلی به حمایت مجدد از او ندارد مگر اینکه دولت بایدن موضع خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر دهد.
او که ۲۸ سال سن دارد، به معترضان پیوست و گفت: «بسیاری از مردم اینجا از انتخاب بین دو گزینه بد خسته شده‌اند.»
اعتراضات علیه جو بایدن و موضع او در برابر جنگ غزه همچنان در سرتاسر آمریکا ادامه دارد و رقابت‌های انتخاباتی او را به شدت تحت تاثیر قرار داده‌ است.
فاکس نیوز گزارش کرد که معترضان در شهر «دیربورن» واقع در ایالت میشیگان آمریکا طی تجمعی به مناسبت روز جهانی قدس فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و این اولین باری نیست که شهروندان ایالت میشیگان تجمعات اعتراضی علیه جنایات ژیم صیهیونیستی و همدستی آمریکا با آن برگزار می‌کنند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x