آیا مطالبه مردم سمنان در انتخاب مدیران بومی پاسخ داده شد؟

به گزارش ایرنا، به کارگیری و تقویت مدیران بومی نقشی مهم در سرعت بخشی به توسعه استان سمنان دارد و یک مدیر بومی بنا به آشنایی و شناخت کامل از فرهنگ مردم کارایی بیشتری خواهد داشت و چه بسا بومی‌بودن مدیر در کاهش هزینه و پیامدهای مرتبط با فقدان شناخت کافی نسبت به حساسیت‌های هر منطقه موثر خواهد شد و تجربه نیز اثبات کرده است که در استان‌هایی که افراد بومی بر کرسی مدیریت نشسته‌اند و در به کارگیری مدیران بومی پیشقدم بوده‌اند موفّق‌تر عمل کرده‌اند.
تعهد و دلبستگی به وطن و زادگاه موجب افزایش بازدهی کاری مدیران ‌می‌شود چرا که تسلط به شرایط جغرافیایی، شناخت مردم نسبت به مدیر و امکان تعامل سریع‌تر و سازنده‌تر بین مردم و مدیر، درکنار شناخت مدیر نسبت به مردم باعث می‌شود از فرصت‌های موجود بهتر استفاده شود.
به اعتقاد متخصصان شناخت بهتر نسبت به شرایط و فرصت‌های محیطی، ایجاد حسّ مثبت در مردم، تعهد بالاتر مدیران بومی به کار به دلیل حسّ تعلق محلی و ایجاد تحرک در بین مدیران همسطح، از مزایای دیگر استفاده از مدیران بومی است. 

میکروفون

 طی روزهای اخیر انتصاب مدیران بومی مطالبه جدی مردم استان سمنان بود و این مطالبه تا حدی بود که حجت‌الاسلام محمدعلی قدس‌پور امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کرد که نیروهای جوان و متخصص بومی در بخش‌های مدیریتی استفاده شوند و نیاز است استاندار ساز و کار(الگوریتم ) انتصاب مدیران در استان سمنان را اعلام کند و امروز شنبه هفتم اسفند ۱۴۰۰ با انتصاب چهار مدیرکل بومی خواسته شهروندان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

استاندار سمنان نیز پیش از این در جلسه‌ای گفت: ۸۲.۵ درصد انتصاب‌های مدیران ستادی و اجرایی سطح استان در دولت سیزدهم از نیروهای بومی منطقه بود و به کارگیری نیروهای بومی توانمند در اولویت انتصابات قرار دارد.
شرکت‌هاب توزیع برق و برق منطقه‌ای، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی چهار دستگاه اجرایی استان سمنان هستند که مدیران قبلی آن بازنشسته شدند و امروز شنبه مدیران جدید و تازه‌نفس خود را شناختند و در ادامه مختصر توضیحی درباره مدیران منصوب شده ارائه می‌شود.

یک سمنانی بر کرسی مدیریت شرکت برق منطقه‌ای نشست
مدیر پیشین شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان علی‌اکبر صباغ بود که امروز بازنشسته شد و مسوولیت شغلی خود را به مجید وفایی واگذار کرد.
طبق بررسی‌های انجام شده وفایی مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان اصالتا سمنانی است و پیش از این معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان را برعهده داشت.

کرسی مدیریت توزیع برق استان سمنان به یک شاهرودی رسید
مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق استان سمنان سیدمحمد موسوی‌زاده بود که اکنون سید محمد حسینی‌نژاد بر کرسی مدیریت این شرکت نشست تا با انتصاب فردی از شاهرود مشخص شود در انتخاب مدیران استان صرف‌نظر از اینکه اهل کدام شهرستان هستند، شایسته سالاری ملاک است.
حسینی‌نژاد پیش از انتصابش به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، معاون بهره‌برداری و دیسپاچیگ شرکت توزیع برق استان بود.

یک گرمساری سکان‌دار ‌اداره‌کل اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان شد

اسماعیل غنیان یکی دیگر از مدیران توانمند مهدیشهری بود که به افتخار بازنشستگی نائل شد و پست مدیریت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان را به یک گرمساری واگذار کرد.
براساس شنیده‌ها جعفر کاشانی که به عنوان مدیرکل تعاون‌کار و رفاه اجتماعی استان سمنان انتخاب شده در بخش حراست وزارت تعان، کار و رفاه اجتماعی مشغول به خدمت بوده و گرمساری است.

مدیریت اداره‌کل بهزیستی استان سمنان به یک دامغانی سپرده شد
علیرضا ایزدپور دیگر مدیری بود که امروز شنبه حکم بازنشستگی خود را دریافت کرد و ادامه مسئولیت در مقام مدیرکلی بهزیستی استان سمنان را به یک دامغانی سپرد.
محمود منطقی که امروز حکم مدیرکلی بهزیستی استان سمنان را دریافت کرد، اصالت دامغانی دارد و پله‌پله مراحل ترقی را طی کرده و از بدنه بهزیستی استان سمنان است.
طبق گزارش‌ها، سرپرستی بهزیستی شهرستان دامغان و گرمسار، معاون توانبخشی و سرپرست پشتیبانی و منابع‌انسانی اداره‌کل بهزیستی استان سمنان در کارنامه منطقی به چشم می‌خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا