سیاست جدید ایلان ماسک در پلتفرم X نگرانی جامعه رمزارزها را برانگیخت!

طبق جدیدترین سیاست ایلان ماسک در پلتفرم X، مادامی که حساب‌های تأثیرگذار و محبوب، شرایط خاصی را دارا باشند، هزینه‌ای بابت دریافت ویژگی‌های پریمیوم (Premium) پرداخت نخواهند کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد این شرایط خاص، برای حساب‌های مرتبط با کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال نیز قابل دستیابی است.

پلتفرم X، اشتراک‌های پولی را در سه سطح بیسیک، پریمیوم و پریمیوم پلاس ارائه می‌کند. ماسک در تاریخ ۲۸ مارس اعلام کرد که حساب‌های دارای ۲۵۰۰ دنبال‌کننده تأییدشده دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای دریافت ویژگی‌های پریمیوم ندارند.

علاوه بر این، حساب‌هایی با بیش از ۵۰۰۰ دنبال‌کننده تأییدشده به ویژگی‌های پریمیوم پلاس دسترسی رایگان خواهند داشت.

با این حال، امکان خرید حساب تأییدشده در X، به کلاهبرداران و مجرمان این امکان را می‌دهد که به راحتی با جعل هویت افراد بانفوذ، فالوورهای خود را فریب دهند.

ایلان ماسک مدل احراز هویت پولی را در X، که قبلاً با نام توییتر آبی (Twitter Blue) شناخته می‌شد، برای مبارزه با کلاهبرداران و هرزنامه‌هایی که در این پلتفرم فعالیت می‌کردند، معرفی کرد.

جامعه کریپتو معتقد است که ویژگی‌های پریمیوم X، همچنان به کلاهبرداران کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری به قربانیان احتمالی دسترسی پیدا کنند.

در حالی که برخی از اعضای جامعه از تصمیم ماسک برای عدم دریافت هزینه‌های تأییدیه از حساب‌های محبوب استقبال کردند، برخی با توجه به کمبود اطلاعات در مورد مکانیزم داخلی این پلتفرم برای اطمینان از واجد شرایط بودن کاربر، به نقاط ضعف احتمالی اشاره کردند.

تایلر گلیل (Tyler Glaiel)، توسعه‌دهنده برجسته بازی، استدلال کرد: طبق قانون جدید ماسک، یک گروه‌ متشکل از ربات‌ها می‌تواند ۲۵۰۰ حساب بخرد و سپس از آنها برای تأیید تعداد بی‌نهایت حساب استفاده کند (یا اینکه همه آنها یکدیگر را دنبال کنند و سپس پرداخت را متوقف نمایند).

پلتفرم X به خوبی از نگرانی‌های مربوط به حساب‌های کلاهبرداری تأییدشده آگاه است. این پلتفرم در اوایل ژانویه ۲۰۲۴، قیمت حساب‌های تأییدشده پولی سازمانی را کاهش داد.

هدف از این اقدام، مقابله با حساب‌های ملقب به «چک طلایی» متعددی بود که به کلاهبرداری‌های کریپتو اختصاص داده شده بودند.

گزارش اخیر کلادسک (CloudSEK) نشان می‌دهد که کمپین‌های مخرب در مقیاس وسیعی در حال جست‌وجوی دسترسی به حساب‌های طلایی به منظور اجرای کلاهبرداری‌های شغلی و کریپتویی هستند.

با این حال، بسیاری بر این باورند که کاهش قیمت ممکن است تلاشی برای به دست آوردن مشترکان پولی بیشتر باشد.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x