تفاوت شومیز و تونیک زنانه در چیست؟

همه خانم ها در کمد لباس های خود ده ها شومیز و تونیک دارند که در موقعیت های مختلف به تن می کنند. شومیزها و تونیک اساس و پایه لباس های مجلسی و میهمانی خانم ها را تشکیل می دهند. این دو نوع لباس با هم متفاوت هستند. با این وجود برخی از خانم ها این پوشاک را با هم اشتباه می گیرند. این روزها این لباس ها در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازارهای فروش عرضه می شوند. اما برای انتخابی بهتر باید با تفاوت های تونیک زنانه با یک شومیز مجلسی توجه داشته باشید. در این بخش به بررسی این تفاوت ها در اجزا و بخش بندی های مختلف این پوشاک می پردازیم.

تفاوت شومیز و تونیک زنانه

اهمیت بررسی تفاوت های شومیز و تونیک

خانم ها به دیزاین استایل های مختلف لباس های خود بسیار اهمیت می دهند. از نظر آن ها هر لباسی تنها برای برخی موقعیت ها و مناسبات به کار می رود. با در نظر گرفتن این سختگیری ها بررسی تفاوت های بین شومیز و تونیک به عنوان دو پوشاک پرکاربرد در میان خانم ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. هر یک از این لباس ها تنها با برخی پوشاک ست می شوند، هر یک جنس به خصوصی دارند و با اکسسوری های خاص به کار می روند. با در نظر گرفتن این فاکتورها می توان تفاوت های بین این لباس ها را آشکار کرد. بر این اساس برخی از مهمترین تفاوت های شومیز و تونیک زنانه به شرح زیر هستند.

تفاوت های ظاهری شومیزو تونیک زنانه

تونیک زنانه اغلب به لباس های بلندی گفته می شود که تا خط باسن یا بالای زانو امتداد می یابد. قد تونیک ها اغلب بلندتر از شومیزهای زنانه است. تونیک ها از دهه ۱۹۸۰ تا به امروز در مدل ها و طرح های مختلفی ارائه شده اند. انواع آن ها بسته به سلیقه خانم ها در مدل های آستین بلند، آستین کوتاه، تنگ، گشاد و… خریداری می شوند. اغلب تونیک ها گشادتر و راحت تر از شومیزهای مجلسی و میهمانی هستند. به همین خاطر پوشیدن آن ها به عنوان یک لباس راحتی در منزل نیز متدال خواهد بود.

در گذشته تونیک ها بیشتر به عنوان لباس مردانه دوخته می شدند. اما این روزها از این لباس ها برای خانم ها استفاده می شود. یک ویژگی ظاهری مهم در تونیک ها، سهولت در ست کردن آن ها در استایل های مختلف است. در مقابل انواع شومیز زنانه به عنوان لباس مجلسی برای مراسم های رسمی و نیمه رسمی به کار می روند و برای دیزاین استایل های مختلف با آن ها باید کمی حوصله به خرج دهید! اغلب شومیزها با آستین های بلند طراحی می شوند. این لباس های رسمی بیشتر از آن که احساس راحتی به خانم ها بدهند، حس و حال شیک بودن و زیبایی را در آن ها زنده می کنند.

تفاوت قد شومیز و تونیک

انواع تونیک زنانه از نظر قد با شومیزهای مجلسی متفاوت هستند. بارزترین تفاوت بین این لباس ها قد بلند تونیک ها نسبت به شومیزهای مجلسی است. شومیزها اغلب به عنوان یک لباس رسمی در کنار دامن و شلوار پوشیده می شوند. به همین خاطر استاندارد بودن قد آن ها اهمیت دارد. اما تونیک ها ظاهر گشاد و بلندی دارند که گاها تا روی ران ها را نیز پوشش می دهند. در کنار تونیک ها می توانید از یک لگ یا جوراب شلواری استفاده کنید و یک دیزاین جذاب برای استایل های میهمانی و دورهمی های دوستانه به وجود بیاورید. تونیک ها اغلب ظاهر ساده تری نسبت به شومیز مجلسی دارند. با این وجود برخی از خانم ها از تونیک های کار شده برای استایل های مجلسی خود استفاده می کنند.قد شومیز و تونیک

تفاوت موقعیت استفاده از تونیک و شومیز

یکی دیگر از مواردی که در خصوص تفاوت های تونیک زنانه و انواع مدل های شومیز مجلسی بررسی می شود، موقعیت استفاده از هر یک از این لباس ها است. خانم ها از تونیک های زنانه به دلیل راحتی و گشاد بودن آن به عنوان یک لباس پوشیده و محرم استفاده می کنند. این ویژگی به دلیل اعتقاد خانم های ایرانی به محجبه بودن لباس های خود بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. به همین خاطر انواع تونیک بهترین انتخاب برای خانم های جاافتاده و میان سال خواهد بود. در مقابل در مدل هایی جذاب برای خانم های جوان نیز ارائه می شوند.

اما تونیک ها به دلیل سبک طراحی زیبا اغلب برای مجالس و میهمانی ها به کار می روند. در برخی از شومیزها از یقه های باز، آستین های حلقه ای و… استفاده می شود. در کنار شومیزهای بلند، انواع شومیزهای کراپ و کوتاه نیز ارائه می شوند که برای مصارف مجلسی مناسب هستند. به همین خاطر در زمان خرید این لباس ها باید به موقعیت استفاده از هر یک دقت داشته باشید. انواع تونیک زنانه در مدل های پیراهنی و بلند نیز ارائه می شوند که برای استفاده در منزل مناسب خواهند بود.

تفاوت جنس شومیز و تونیک

هر یک از انواع تونیک زنانه با متریال نرم و لطیف طراحی شده و احساس راحتی را در خانم ها افزایش می دهند. در مقابل سبک های مختلف شومیز با پارچه های ظریف و حساس طراحی شده و ظاهر جذابی دارند. استفاده از متریال حریر و گیپور و توری در طراحی شومیزهای مجلسی رایج است. انواع شومیز زنانه در مدل های اسپرت نیز طراحی شده و در ساخت آن ها از الیاف لی و کتون استفاده می شود. نوع متریال به کار رفته در شومیز و تونیک زنانه تعیین کننده نحوه شست و شوی هر یک از این لباس ها خواهد بود.

استفاده از شومیز و تونیک در فصول مختلف

انواع شومیز و تونیک در فصل های مختلف سال قابل استفاده خواهند بود. در کنار انواع تونیک های خنک تابستانی که از متریال نخی در تهیه آن ها استفاده شده، تونیک های گرم زمستانی با الیاف بافته شده نیز ارائه می شوند. شومیزهای زنانه نیز با استفاده از متریال ضخیم و نازک ارائه می شوند. در طراحی مدل های زمستانه شومیز از متریال مخملی، پشمی و… استفاده می شود که ظاهری فاخر در این پوشاک مجلسی به وجود می آورند. طراحی هر یک از این لباس ها با در نظر گرفتن ویژگی های فصلی و آب و هوایی نیز انجام می شود.

تفاوت جنس شومیز و تونیک

جمع بندی

در این بخش با تفاوت های بارز تونیک ها و شومیزهای زنانه آشنا شدیم. این لباس های زنانه در مناسبت ها و موقعیت های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. خانم های امروزی از انواع تونیک زنانه در سبک های ساده و کار شده در مناسبت های مختلف استفاده کرده و از احساس راحتی این پوشاک لذت می برند. شومیزهای مجلسی نیز برای دیزاین استایل های جذاب و شیک زنانه کارایی دارند. شما می توانید بسته به نوع کاربردهای خود هر یک از این لباس ها را خریداری کنید.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x