مراجعه تنها ۷۰۰ موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی تهران از ابتدای امسال

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به مراجعه تنها حدود ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای سال تاکنون به مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: ۱۱ خط معاینه فنی موتور سیکلت در شهر تهران دایر است .
به گزارش نخ نیوز،  میرزایی قمی در نشستی با رییس پلیس راهور فراجا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران و آخرین اقدامات ستاد در راستای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان گفت: در یک دهه اخیر سهم موتورسیکلت در جابجایی های روزانه شهر تهران از حدود ۷ درصد به ۱۳ درصد رسیده و پیش بینی می گردد این سهم به ۱۵ درصد نیز افزایش یابد. این تغییر سهم و مشکلاتی که این وسایل نقلیه در بحث افزایش آلودگی هوا و تصادفات ایجاد می نمایند زنگ خطریست که هر چه سریعتر بایستی برای ساماندهی این وسایل نقلیه و پایش و انجام معاینه فنی آنها سازوکاری چاره اندیشی شود. 
وی بااشاره به مراجعه تنها حدود ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای سال تاکنون به مراکز معاینه فنی شهر تهران افزود: شهر تهران از بضاعت ۱۱ خط معاینه فنی موتور سیکلت در مراکز برخوردار بوده که میزان مراجعات به این مراکز تقریبا صفر است. اجرای طرح های مختلف توسط پلیس  و شهرداری تهران برای انضباط بخشی و ساماندهی موتورسیکلت ها  در طول سالیان اخیر نشان می دهد مدیریت شهری برای ساماندهی این وسایل نقلیه در کنار و همراه پلیس راهور دراین موضوع دغدغه مند است. 
مدیر عامل ستاد معاینه فنی با اعلام آمادگی جهت تسهیل در دسترسی به معاینه فنی موتورسیکلت از طریق توسعه خطوط سیار، اظهار کرد: براساس قانون کلیه وسایل نقلیه ملزم به انجام دوره ای معاینه فنی می باشند که موتورسیکلت ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. بدون تردید پیاده سازی هر انضباط اجتماعی و شهری علاوه بر برخوردهای قانونی نیازمند فرهنگ سازی است که ستاد معاینه فنی می تواند با هدف نهادینه کردن این الزام و قانون در زمینه اجرای طرح های تشویقی برای انجام معاینه فنی موتورسیکلت ها همکاری نماید. 
براساس گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی شهر تهران، در پایان این دیدار توافق شد تفاهم نامه ای با محوریت ایجاد سازو کارهای لازم برای اجرای طرح های ایجابی به منظور تشویق و ترغیب موتورسیکلت ها به انجام معاینه فنی، تدوین و پس از تدقیق جزییات و هماهنگی نحوه اجرا، تبادل گردد. 

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x