گوترش: تنش‌های منطقه سر به فلک کشیده است

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تنش‌های دریای سرخ ممکن است از کنترل خارج شود، نسبت به نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه ابراز نگرانی کرد.
به گزارش نخ نیوز، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت: تنش‌ها در دریای سرخ سر به فلک کشیده و شاید به‌زودی دیگر نتوان آن را مهار کرد.
در ماه نوامبر و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ارتش یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که در دریای سرخ به مقصد فلسطین اشغالی می‌روند یا به هر طریقی به اسرائیل مرتبط هستند، هدف قرار خواهد داد. انصارالله یمن اعلام کرد که تا پایان عملیات‌های رژیم اشغالگر در نوار غزه، محدودیت‌های دریانوردی در دریای سرخ برقرار خواهد بود.
آمریکا و انگلیس در چند روز گذشته، چند حمله هوایی به مواضع ارتش یمن در خاک این کشور ترتیب دادند؛ حملاتی که به ادعای این ۲ کشور عضو ناتو، در پاسخ به حملات یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ بوده است.
گوترش همچنین گفت که از نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه در نوار غزه بسیار نگران است.
او گفت: گرچه اقداماتی برای افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه صورت گرفته، اما کمک‌های حیاتی با سرعتی که باید، به دست این مردم نمی‌رسد؛ مردمی که ماه‌ها تحت حملات بی‌امان زندگی کرده‌اند.
دبیرکل سازمان ملل افزود: از نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه که (در غزه) شاهد هستیم، بسیار نگران هستم.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x