کی‌یف: روسیه و اوکراین ممکن است هرگز پیمان صلح امضا نکنند

رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفت، مسکو و کی‌یف ممکن است هرگز یک معاهده صلح رسمی برای پایان دادن به مناقشه فعلی امضا نکنند. او به روسیه و ژاپن اشاره کرد که هرگز پس از جنگ جهانی دوم به دلیل ادعاهای توکیو در مورد چندین جزیره پیمان صلح جامع امضا نکردند.
به گزارش نخ نیوز، کریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در مقاله‌ای برای مجله ان‌وی که گزیده‌ای از آن روز دوشنبه منتشر شد، نوشت: مواردی در تاریخ وجود دارد که جنگ‌های قدیمی بین کشورها به طور قانونی به پایان نرسیده است. نمونه بارز آن روسیه و ژاپن است. آنها پس از سال ۱۹۴۵ به دلیل اختلاف بر سر جزایر شمالی که در روسیه به جزایر کوریل هم معروف است، قرارداد صلح امضا نکردند. این مشکل سرزمینی اکنون بیش از ۷۰ سال قدمت دارد.
او افزود: به همین دلیل است که چنین سناریویی در مورد ما بسیار محتمل است، با توجه به اینکه روسیه در مورد اوکراین اشتهای سرزمینی قابل توجهی دارد و این تنها مربوط به کریمه نمی‌شود.
ارزیابی بودانوف در حالی صورت می‌گیرد که ضدحمله مورد انتظار کی‌یف که در تابستان آغاز شد، تا حد زیادی بدون دستیابی به هیچ پیروزی قابل توجهی در میدان، بی‌نتیجه مانده است. سربازان اوکراینی برای شکستن خطوط دفاعی مستحکم و عبور از میدان‌های مین عمیق تلاش کردند و بسیاری از تانک‌های ناتو و سایر خودروهای زرهی را در این فرآیند از دست دادند. والری زالوژنی، ژنرال ارشد اوکراینی در گفت‌وگو با اکونومیست، وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرده است.
چشم‌انداز یک معاهده صلح میان مسکو و کی‌یف مبهم است زیرا هر دو کشور مصالحه با یکدیگر را رد کرده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و دیگر مقامات عالی‌رتبه اوکراینی مذاکره را رد کردند مگر اینکه روسیه مناطقی را که اخیراً به دست آورده است، تسلیم کند و مسکو بارها گفته که این امر غیرممکن است.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x