درخواست حذف رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل/ یونیسف برای کودکان غزه چه کرده است؟

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی خواستار حذف رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سال ملل متحد شد و گفت که در این خصوص مکاتباتی نیز صورت گرفته است.
به گزارش نخ نیوز، زهره الهیان در «نشست واکاوی نقش حقوق بین‌الملل و بشردوستانه در خصوص فجایع غزه» که پیش از ظهر امروز در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: واقعیت این است که تمام حقوق مردم غزه از آنها سلب شده است و تمام جرائم و جنایات جنگی همه یک‌باره و یکجا در حال رخ داده در غزه و علیه مردم فلسطین است. امروز دیگر واژه‌ها و ادبیات موجود پاسخگوی این حجم از جنایات رژیم صهیونیستی نیست و باید کلمات جدیدی را بیابیم تا این حجم از جنایت را توصیف کند.
وی با بیان اینکه حق حیات، آزادی عقیده، حقوق کودکان و … از مردم فلسطین و غزه سلب شده است، گفت: امروز ما شاهد آن هستیم که سربازان رژیم صهیونیستی به حق آزادی عقیده افراد احترام نمی‌گذارند، با پوتین وارد مسجد الاقصی شده و در کنار نمازگزاران مسلمان در این مسجد، سگ‌گردانی می‌کنند.
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمله به نمازگزاران، حمله به غیرنظامیان، زنان، کودکان، بیماران و … امروز در غزه رخ می‌دهد و رژیم صهیونیستی مسئول و عامل تمام این موارد است. امروز بیمارستان‌ها و مدارس و … به عنوان مکانی غیرنظامی هدف قرار گرفته می‌شود و حتی به کلیسای ۱۵۰۰ ساله خان یونس هم رحم نکردند و یک زن مسیحی در آنجا فوت کرد.
الهیان با طرح پرسش‌هایی از مجامع جهانی گفت: اینجا باید سوال کنیم که یونیسف کجاست و چه اقدام عملیاتی را می‌تواند برای کودکان غزه انجام دهد؟ یونسکو کجاست و برای حفاظت از میراث تاریخی و تمدنی چه کرده است؟ کنوانسیون حقوق کودک در اینجا چه خاصیتی دارد؟ دادگاه‌های بین‌المللی کجا هستند؟ سازمان ملل که یکی از اهدافش صلح اعلام شده، چه کارکردی دارد؟
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاهد آن هستیم که مجامع بین‌المللی دیگر اثربخشی و کارآمدی ندارد. رژیم صهیونیستی از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کند و همین امر نیز دنیا را به سمت یک هرج و مرج می‌برد.
وی با بیان اینکه مردم غزه برای حق زندگی و تعین سرنوشت در سرزمین مادری خود ایستادند و ایستادگی کردند، گفت:  فلسطین و غزه درسی برای آزادگان جهان است.
الهیان با انتقاد از سران برخی از کشورها در حمایت از رژیم صهیونیستی، گفت: بایدن اعلام کرد که بمب‌های هوشمند را برای رژیم صهیونیستی ارسال خواهد کرد، حالا دیگر قرار است غیرنظامیان را هوشمندانه به شهادت برسانند. ببینید چه شرایطی ایجاد شده که دفتر کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل استعفا داد و این برای اولین بار در تاریخ است. این نشان می‌دهد که مجامع حقوق بشری هم از خاصیت افتاده و اقدامی نمی‌توانند بکنند.
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع اینترنت در غزه گفت: اینترنت را هم قطع کردند تا مردم نتوانند مستنداتی را در فضای مجازی ارسال کنند. چرا که امروز غول‌های رسانه‌ای صهیونیستی دیگر مورد توجه مردم نیستند و اثربخشی خود را از دست داده‌اند.
وی با بیان اینکه در کمیته حقوق بشر مجلس، مکاتباتی را درباره زنان و کودکان فلسطین و غزه داشتیم، گفت: البته از مجلس هشتم چنین مکاتباتی را داشتیم. حالا هم خواستار این شدیم که کمیسیون مقام زن سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را از این کمیسیون حذف کند. همچنین خواستار این شدیم که رژیم صهیونیستی از لیست نمایندگان صلیب سرخ جهانی حذف شود.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x