بیش از ۲ میلیون نفر ساعت دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در کردستان ارائه شد

فردین وکیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار نخ نیوز اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و ۳۷۸ دوره آموزش فنی و حرفه‌ای با شرکت ۱۲ هزار و ۱۴۶ نفر از گروه‌های هدف در استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: گروه‌های هدف آموزش دیده متشکل از آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، دانشجویان، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی، روستاییان، ساکنین مناطق محروم مرزی استان و سربازان وظیفه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان ادامه داد: کودکان کار خیابان، متقاضیان مهارت آموزی، معتادان بهبود یافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی از دیگر گروه‌های هدف این اداره‌کل هستند که امسال در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان شرکت کردند.

توسعه آموزش، کاهش مهاجرت روستائیان را به دنبال دارد

وکیلی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و ضرورت کمک به توانمندی و اشتغال روستاییان برگزار می شود، اظهار داشت: از ابتدای  سال جاری تاکنون در ۲۷ روستای استان ۴۸۰ دوره آموزش فنی و حرفه‌ای برای ۷۹۷ نفر از روستاییان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان اضافه کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، افزایش بهره وری و تولیدات روستایی، کاهش آسیب های اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی  از دیگر اهداف توسعه آموزش های روستایی است.

وی  با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی روستاییان و عشایر و کمک به اشتغال آنها هرساله  در اولویت برنامه‌های آموزشی این اداره‌کل است،  یادآور شد: در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک آموزش فنی و حرفه ­ای با سازمان بهزیستی، در سال جاری برای  تعداد ۱۵۰ نفر از زنان مددجویان بهزیستی سرپرست خانوار دوره آموزشی برگزار شده است.

وکیلی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی در چهار شهرستان سنندج، سقز، مریوان و سروآباد در ۲حرفه خیاطی و قالی بافی برگزار شد، ادامه داد: از دیگر حوزه های آموزشی این اداره‌کل ارائه دوره‌های آموزش مهارتی به سربازان وظیفه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به اینکه در گروه ۳۳ توپخانه سنندج و لشکر ۲۲ سقز مراکز آموزش فنی و حرفه ای دایر شده است، اضافه کرد: مجتمع آموزش فنی و حرفه ای مستقر در گروه ۳۳ توپخانه سنندج با داشتن ۹ کارگاه به عنوان یکی از مراکز آموزشی موفق در مراکز نظامی کشور شناخته شده است.

وکیلی یادآور شد: همچنین چهار تیم سیار در پادگان‌های سپاه سنندج مستقر و ۹ تیم سیار شهرستانی در پادگان های سایر شهرستان های استان دایر شده است.

وی اظهار داشت: در راستای عمل به تفاهمنامه مابین سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد مبارزه با مواد مخدر طی ۶ ماهه نخست سال جاری در پنج شهرستان استان تعداد ۱۸۷ نفر از معتادین و یا خانواده‌های آنها در۶ کمپ ترک اعتیاد در ۱۲ حرفه آموزشی شرکت کردند.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای چارت‌دار دولتی و ۳۵۰ آموزشگاه فنی حرفه‌ای خصوصی در کردستان مجوز فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا