آمریکا نباید در منطقه سنتکام داشته باشد

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی شاخ و برگ رژیم صهیونیستی چیده می‌شود که ریشه آمریکا از منطقه برچیده شود. آمریکا نباید در منطقه حضور داشته و سنتکام داشته باشد.
به گزارش نخ نیوز، سعید جلیلی امروز در سخنرانی خود در دانشگاه امیرکبیر با عنوان «مساله فلسطین و نقش‌ آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی»، اظهار کرد: چه کسانی امروز از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟ این نمایش بازیگران  و سناریو دارد. افرادی در سطح بالاترین مقامات کشورهایی که خود را بالاترین قدرت دنیا می‌دانند، می‌گفتند ما از حادثه‌ای که برای یک خانم در ایران رخ داده آنقدر ناراحتیم که با همه توان به صحنه آمدیم. در تظاهرات شرکت می‌کردند، بیانیه می‌دادند و کارهای فراوانی انجام دادند. بازیگران همان نمایش که اشک تمساح می‌ریختند، وقتی بیمارستانی در غزه با موشک هدف قرار می‌گیرد همان بازی را با شکل دیگری انجام می‌دهند و می‌روند با جنایتکاران عکس یادگاری می‌گیرند و به صراحت بیان می‌کنند که از شما حمایت می‌کنیم و با این حمایت‌ها، جنایات ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: مقامات آلمانی که می‌گفتند ما نگران مردم ایران هستیم، در دوران دفاع مقدس سلاح شیمایی در اختیار صدام قرار می‌دادند تا او سردشت را بمباران شیمیایی کند.  آنها پس از فوت خانم گراوند گفتند این مورد دیگر غیرقابل تحمل است. صدراعظم آلمان می گوید اسرائیل یک کشور دموکراتیک بوده که بر اصول بشردوستانه استوار است به همین دلیل ما مطمئن هستیم که ارتش اسرائیل هرکاری انجام می‌دهد، مطابق با این ارزش‌ها است. مکرون هم به آنجا رفت و با جنایتکاران عکس یادگاری گرفت. قدرت‌های بزرگ حتی یک قعطنامه برای توقف کشتار مردم غزه صادر نمی‌کنند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسانی که شعار زن زندگی و اقتصاد آزاد می‌دهند، سال‌ها ملتی را تحت محاصره قرار داده‌اند، تصریح کرد: در مورد ایران هم فشار حداکثری و تحریم‌های فلج کننده استفاده کردند. اکنون هم صحنه را باید دقیق دید.  مردم غزه سال‌ها محاصره بودند و تعداد زیادی از مرد و زن‌های آنها در اسارت هستند . الان آب و برق آنها قطع شده و فشار بر آنها بیشتر شده اما از سال‌ها قبل مردم غزه تحت فشار بودند. با این حال یکی از ویژگی‌های حوادث اخیر بیدار شدن افکار عمومی جهان است و این سیلی بود که به رژیم صهیونیستی زده شد.
جلیلی تاکید کرد: در تحلیل این مسایل نباید تصور شود که یک جنگ بین یک گروه مقاومت با صهیونیست‌هاست. عملیات طوفان الاقصی سیلی به رژیم صهیونیستی زد اما فریادش را آمریکا می‌کشد.  این نشان می‌دهد اگر می‌خواهید این جنایت برچیده شود، باید اصل را هدف قرار دهید چون اوست که این جنایات را انجام می‌دهد و یک مشت جنایتکار را در یک سرزمین اجیر کرده تا جنایت او را نمایندگی کنند. وقتی شاخ و برگ رژیم صهیونیستی چیده می‌شود که ریشه آمریکا از منطقه برچیده شود. آمریکا نباید در منطقه باشد و سنتکام داشته باشد. اینکه گفته می‌شود فلسطین مساله اول جهان اسلام و آمریکا دشمن اول جهان اسلام است، حرف دقیق و بحث عمیق راهبردی است.
وی افزود: سوال این است که چرا روند پیروزی های رژیم صهیونیستی به شکست منجر شد؟ این رژیم در گذشته تا پشت بیروت می‌آمد اما الان از مرزهای لبنان به شدت مراقبت می شود. خود جبهه مقاومت می‌گویند این‌ها مرهوم الهام بخشی انقلاب اسلامی است. هنر امام (ره) این بود که شصت سال پیش سراغ آمر می‌رفت نه مامور و واقعیت را نشان می داد. امام سال ۴۲ می دانست شاه عروسکی بیش نیست و هدف را کسی قرار داد که این عروسک را می‌چرخاند. امام عمق این نقشه‌ها را نه تنها برای ایران بلکه برای مردم دنیا روشن می‌کرد.
جلیلی با اشاره به اینکه قدرت‌های بزرگ به مدت ۷۰-۸۰ سال است که نظمی را شکل دادند، گفت: کسانی خود را مسئول امنیت جهان می‌دانند که برای فعالیت چند ساتیفیوژ زیر نظر آژانسی که خودشان تعریف کرده‌اند، چند قطعنامه صادر کرده‌اند اما برای بدترین کشتارها یک قطعنامه صادر نکرده‌اند. چند قدرت در دنیا امتیاز وتو دارند. ۱۲۰ کشور گفتند که این جنایات محکوم است اما چند قدرت مخالفت کردند.
وی در پایان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی فهمیده است فقط با یک گروه حماس مواجه نیست و خیابان‌های دنیا به محل صف آرایی حق و باطل تبدیل شده است، تصریح کرد: همین هایی که ادعای آزادی بیان دارند، اجازه نمی‌دهند تصاویر جنابات غزه منتشر شود. یک عکس حاج قاسم را تحمل نمی کنند. فرصت صحبت از فلسطین را تحمل نمی‌کنند. به همین دلیل الان به یک جنگ نرم هم نیاز است و عرصه برای این جنگ نرم فراهم است. ارتباط‌گیری با دانشگاهیان و پارلمان‌های دنیا فقط یک اقدام در جنگ نرم است. شما با یک ایمیل تصاویر مظلومان را می‌توانید برای هزاران نفر ارسال کنید.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x