اجرای مانور دفاع از جزایر مورد مناقشه “دوکدو” توسط کره جنوبی

بر اساس اعلام منابع آگاه، کره جنوبی اقدام به اجرای مانورهای نظامی عادی طی روز جمعه با هدف تقویت مواضع دفاعی مربوط به جزایر “دوکدو” واقع در شرق این کشور کرده است؛ اتفاقی که در پی تنش‌های دیپلماتیک ناشی از ادعای مجدد ژاپن بر این مجمع الجزایر واقع در دریای شرقی رخ می دهد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مانورهای سالانه پس از آن برگزار می‌شوند که ژاپن در اوایل ماه جاری میلادی، به رغم رفتار دولت جدید کره جنوبی در راستای بهبود روابط دوجانبه تیره شده از بابت مسائل تجاری و اتفاقات تاریخی مربوط به زمان جنگ جهانی دوم، مجددا ادعاهای خود را نسبت به این جزایر موسوم به جزایر دوکدو در یک سند سالانه مربوط به سیاستگذاری دفاعی خود تکرار کرد.
یک منبع که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری یونهاپ گفت: مجمع الجزایر دوکدو قلمرو ما است و این رزمایش‌ها بخشی از رزمایش‌های معمولی است که هر ساله انجام می‌دهیم.
این سری مانورهایی که کره جنوبی برای نیمه اول هر سال میلادی در نظر می‌گیرد، معمولاً در ماه ژوئن برگزار می‌شوند، اما ظاهراً در حالی که کره جنوبی، آمریکا و ژاپن به دنبال تعمیق همکاری‌های امنیتی خود در بحبوحه تهدیدات نظامی در حال تحول کره شمالی هستند، به تعویق افتادند.
به گفته این منابع، هدف از برگزاری این رزمایش اطمینان پیدا کردن از آمادگی نظامی این کشور در راستای دفع نفوذ احتمالی خارجی به این جزایر صخره ای بوده است.
کره جنوبی مانورهای مربوط به جزایر دوکده را در سال ۱۹۸۶ آغاز کرد. از سال ۲۰۰۳، این کشور این مانورها را دو بار در سال انجام داده است.
جزایر دوکدو مدت‌هاست که منبع تنش مکرر بین این دو همسایه بوده است؛ توکیو به طرح ادعای حاکمیتی خود در قبال آنها در اسناد سیاسی، بیانیه‌های عمومی و کتاب‌های درسی مدارسش ادامه می‌دهد.
با این حال کره جنوبی از زمان رها شدن این جزایر از حاکمیت استعماری سال های ۱۹۱۰-۱۹۴۵ ژاپن، به به کارگیری یک گروه کوچک از نیروهای پلیس، کنترل مؤثر جزایر دوکدو را در دست داشته است.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x