هوانیروز به موشک‌های برد بلند تجهیز شده است

فرمانده هوانیروز ارتش از تجهیز ناوگان بالگردی ارتش به موشک‌های هواپایه برد بلند خبر داد.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از ارتش، امیر سرتیپ یوسف قربانی در حاشیه رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان، با اشاره به آمادگی کامل ناوگان بالگردی ارتش برای انجام مأموریت خود در این رزمایش، اظهارداشت: در این رزمایش سامانه‌های اخلالگر، دید در شب و موشک‌های دور برد و نقطه‌زن در راستای ارتقای توان رزمی بر روی بالگردهای هوانیروز نصب شده است که در عملیات رزم شبانه پدافند در ساحل از آن‌ها استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای عملیات ترابری و پشتیبانی هوانیروز در این رزمایش، گفت: ۲ فروند بالگرد شنوک در طول رزمایش وظیفه انتقال مجروحان به بیمارستان صحرایی را در منطقه عملیات بر عهده دارند که در واقع همچون بیمارستان کوچک سیار عمل کرده و دارای تجهیزات پزشکی کاربردی چون سامانه‌های پایش سلامت هستند.
وی با اشاره به این که «هوانیروز ارتش، قدرت بلامنازع بالگردی در سطح غرب آسیا است»، افزود: استارت و آماده به پرواز کردن حجم گسترده ای از بالگردها که امروز انجام گرفت نیاز به پشتیبانی فنی و مهندسی قابل توجهی داشته و بدون تردید آماده سازی این حجم گسترده از انواع بالگردها تا به امروز بی‌سابقه بوده است.
فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد:  بالگردهای رزمی و ترابری ارتش امروز به همّت متخصصان داخلی و مجهز به موشک‌های هواپایه برد بلند با قدرت تخریب فزاینده شده‌اند که برخی از این موشک‌ها در این رزمایش برای اولین بار شلیک می‌شود. همچنین برای تولید انبوه این موشک‌ها نیز برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به ساخت انواع شبیه‌سازهای هوانیروز و تسهیل در امر آموزش خلبانان جوان، خاطرنشان کرد: استفاده از شبیه‌سازهای بومی، موجب کاهش زمان و هزینه‌های آموزش می‌شود.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x