نشست شورای امنیت ملی ترکیه درباره حمله به سوریه به ریاست اردوغان

شورای امنیت ملی ترکیه پس از برگزاری نشستی درباره حملات آنکارا به مناطق شمالی سوریه تاکید کرد هیچ گروه تروریستی اجازه حضور و فعالیت در منطقه را نخواهد داشت.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نشست شورای امنیت ملی ترکیه درباره حملات آنکارا به سوریه و احتمال انجام حملات زمینی به این کشور به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در مجتمع بش‌تپه آنکارا برگزار شد.
شورای امنیت ملی ترکیه با صدور بیانیه‌ای پس از برگزاری این نشست تاکید کرد: هیچ گروه تروریستی اجازه حضور و فعالیت در منطقه ما را نخواهد داشت و هر اقدام لازم برای این منظور انجام خواهد شد. تنها هدف عملیات انجام شده در مرزهای جنوبی ترکیه، گروه‌های تروریستی است.
در این نشست، شورای امنیت ملی ترکیه در جریان عملیات انجام شده در داخل و خارج از ترکیه قرار داده شد و اتخاذ تدابیر اضافی در این زمینه نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است: ترکیه به هیچ وجه هدف قرار گرفتن نیروهای امنیتی خود توسط تروریست‌ها را تحمل نخواهد کرد و اقدامات جدیدی را در این زمینه اتخاذ می‌کند.
به دنبال انفجار تروریستی اخیر در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.
مقامات بلند پایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق تهدید کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا