آتش‌بس و گفت‌وگو در یمن؛ محور رایزنی‌های گروندبرگ در واشنگتن

منابع خبری از دیدار و گفت‌وگوی نماینده ویژه سازمان ملل در یمن با مقامات آمریکا درباره تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس در یمن و ازسرگیری‌ گفت‌وگوها در این کشور خبر دادند.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و چند مقام دیگر این کشور در واشنگتن درباره تلاش‌ها برای آتش‌بس در یمن و ازسرگیری گفت‌وگو میان طرف‌های درگیر در این کشور رایزنی کرد.
دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در پایان سفر وی به واشنگتن در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: گروندبرگ در این سفر راه‌های پیشرفت به سوی فرآیند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متحد برای یافتن راه‌حلی همیشگی برای درگیری در یمن را مورد بررسی قرار داد.
در این بیانیه آمده است: رایزنی‌ها در واشنگتن بر یافتن راه‌هایی برای حمایت از تلاش‌های سازمان ملل در راستای کمک به طرف‌های درگیر در اجرای اقدامات اعتمادساز در کوتاه‌مدت و همچنین دستیابی به آتش‌بس پایدار و از سرگیری گفت‌وگوی فراگیر که توسط سازمان ملل متحد تسهیل می‌شود، متمرکز بود.
طبق این بیانیه، گروندبرگ در دیدار با آمریکایی‌ها بر نقش جامعه بین‌الملل به عنوان مدافع و ضامن برای تشویق طرفین به ادامه مشارکت سازنده خود و اولویت دادن به راه حل‌های فراگیر در یمن تاکید کرد.
در بیانیه دفتر گروندبرگ همچنین اعلام شده است: ما همچنین راه‌های ادامه حمایت هماهنگ بین‌المللی و منطقه‌ای برای همراهی طرف‌های یمنی به منظور دستیابی به صلح پایدار و گذار دموکراتیک را مورد بررسی قرار دادیم.
گروندبرگ در جریان سفر به واشنگتن همچنین با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، برت مک گورک هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و تیموتی لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا به یمن دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا